خبرهای داغ:
دکترحسینی شاهرودی:

مجلس ناچار به تدوین برنامه ششم توسعه شد/ دولت دوازدهم تمام توان خود را معطوف به اجرای برنامه کند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:مجلس حدود شش ماه تمام توان خود را در کمیسیون های تلفیق و صحن برای تکمیل برنامه گذاشت و یک برنامه ناقص و حداقلی را به یک برنامه حداکثری رساند.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۲۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه علیرغم تدوین ضعیف توسط دولت، در کمیسیون های تخصصی مجلس، کمیسیون تلفیق و صحن علنی برنامه ای قوی و جامع شد، گفت:دولت و دولت های آینده باید تمام توان خود را به اجرای برنامه ششم توسعه معطوف کنند، برخی مسائل که دولت از زیر بار آن شانه خالی کرده بود،راسا توسط مجلس تدوین و تصویب شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه لازمه توسعه و رشد اقتصادی افزایش تولید،بهبود فضای کسب و کار و بهبود فضای بانکی و پولی است،افزود:اگر دولت براجرای مصوبات مجلس اراده کند،قطعا می توان به افق رشد 8 درصدی دست یافت و رشد و توسعه مناسبی برای کشور رقم زد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه مجلس برنامه نویس نیست و ناچار به تدوین برنامه شد،ادامه داد:مجلس شورای اسلامی حدود شش ماه تمام توان خود را در کمیسیون های تلفیق و صحن برای تکمیل برنامه گذاشت و یک برنامه ناقص و حداقلی را به یک برنامه حداکثری رساند.

وی بااشاره به برخی وظایف تعیین شده برای بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه جهت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری یادآور شد:هرگونه انجام عملیات بانکی، لیزینگ و یا صرافی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالیت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری،شرکت‌های تأمین سرمایه،موسسات مالی و اعتباری،صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اعتبار بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی جرم محسوب می شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر سهولت انجام کسب‌وکار،رقابت‌پذیری جهانی و رقابت‌پذیری صنعتی و رونق اقتصادی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته مه دولت باید به درستی هدف گذاری ها را اجرایی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار