خبرهای داغ:
زاکانی در کاشان با اشاره به پرونده حقوق های نجومی:

فسادها در ۳۵ سال گذشته بی سابقه است/ می‌خواهند دستبرد به بیت‌المال را تئوریزه کنند

عده‌ای در دستگاه‌های اجرایی کشور برای خودشان سازمان فساد به پا کرده‌اند و همچون غده‌ سرطانی هر مقاومتی را در هم می‌شکنند. امروز وظیفه بزرگی داریم که باید برای روشنگری، جلب ظرفیت برای اداره کشور و تنظیم برنامه‌های مؤثر برای حل ماجرا قیام کنیم
کد خبر: ۸۸۱۳۲۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، شامگاه سه‌شنبه در مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام شهرستان کاشان با بیان اینکه در 355 سال اخیر فسادهای این مدت بی سابقه است، اظهار کرد: عده‌ای در دستگاه‌های اجرایی کشور برای خود سازمان فساد به پا کرده‌اند و همچون غده‌ی سرطانی هر مقاومتی را در هم می‌شکنند..
 علیرضا زاکانی به تبیین اهداف این سازمان فساد پرداخت و گفت: این فساد گسترده قابل تحمل نیست و اینها می‌خواهند مردم را نسبت به انقلاب ناامید کرده و به خاطر چند نور چشمی، دست حاکمیت را نسبت به توجه و نظارت بر اقتصاد ببندند و اگر مردم از آنها مطالبه نکرده و روشنگری نکنند کار به جایی می‌رسد که حتی شخصیتی چون امیرالمومنین علیه السلام هم سر در چاه می‌کند.
 وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند دستبرد به بیت‌المال را تئوریزه کنند، تصریح کرد: بابک زنجانی مجرم و مستحق اعدام است، اما در همین دوره 10 برابر بابک زنجانی مثل همان دوره عمل شده است و خیلی شیک و قانونی هم این کار را می‌کنند.
 به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، مشکل کشور ما عدم شفافیت است و اینکه همه چیز را محرمانه اعلام می‌کنند تا جایی که به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره ایران خودرو، مدیرعامل این شرکت قرارداد با پژو را محرمانه دانسته و اعضای هیئت مدیره که سهام‌دار هستند حق ندارند از آن اطلاع داشته باشند و FATF را که وزیر اقتصاد آن را منعقد کرده باید یک جاسوس در زندان خبر بدهد که این قرارداد منعقد شده است.
زاکانی گفت: 90 درصد سپرده‌های کشور به 55 درصد افراد جامعه اختصاص دارد که از آنها مالیات کمتری نسبت به سایر اقشار جامعه گرفته می‌شود و از طرفی ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد در حالی که هفتدرصد امکانات جهان در این کشور است؛ پس با مدیریت صحیح و جهادی می‌توان مشکلات را حل کرد، اما عده‌ای اصرار دارند که مشکلات ما با رابطه با آمریکا حل می‌شود.
وی به توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان نظام درباره فساد اشاره و خاطرنشان کرد:‌ سال ۸۰۰ رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی نکاتی را به سران سه قوه فرمودند که مسئولان ما توجه نکردند؛ بنابراین ایشان در سال ۸۱ طی نامه‌ای به جنبش دانشجویی فرمودند که قیام کنید چرا که پیوستگی بین قدرت و ثروت بدترین نوع فساد در جامعه است و شما برعلیه اجزا و عناصر فساد در جامعه قیام کنید اما باز هم عمل نشد.

زاکانی اضافه کرد: رهبری در سال ۸۹ در یک بیان رسمی فرمودند که من گفتم اما کسی عمل نکرد و این بیانگر این است که ما نسبت درستی را بین خود و امام جامعه در نظر نگرفته‌ایم و باید خود را سرزنش کنیم.

رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم با اشاره به دسته‌بندی جهاد از نگاه رهبر انقلاب به سه دسته جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر یادآور شد: جهاد کبیر ناظر به آیه ۵۲ سوره فرقان است که از دشمن پیروی و به آن اعتماد نکنید؛ اما مسئولان غیر انقلابی در عرصه جهاد کبیر بد عمل کرده و به دشمن اعتماد کردند و برجام محصول عدم توجه به جهاد کبیر توسط مسئولان نظام اسلامی است.
وی به مسئله فتنه سال ۸۸۸ نیز اشاره کرد و گفت:‌ فتنه انقلاب را تا لبه پرتگاه برد و برخی‌ها در این فتنه نیز به آمریکا پیغام دادند که ما را تحریم کنید و غبارآلودگی زمان فتنه باعث شد یک عده کشور را غارت کنند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال در پتروشیمی باختر موفق شدند ۵۱ درصد از سهام این پتروشیمی را با ۱۳۰ میلیارد تومان بخرند؛ در حالی که دولت برای این پتروشیمی غیر از کارخانه‌ها هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و لوله‌کشی کرده است و در قضیه صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی را ۱۱۰ میلیارد تومان بخرند و ۵۰ میلیارد نیز پرداخت نکنند و عملاً ۶۰ میلیارد موفق به خرید آن شده باشند.
 زاکانی تاکید کرد: عده‌ای مسیری را دنبال می‌کنند تا ملت را از مسیر انقلاب مأیوس کنند و رهبری را به فرسودگی بکشانند؛ یعنی رهبری بفرمایند که من به مسئولان گفتم اما نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  گفت: ما امروز وظیفه بزرگی داریم که باید برای روشنگری، جلب ظرفیت برای اداره کشور و تنظیم برنامه‌های مؤثر برای حل ماجرا قیام کنیم؛ چون اصل کار بعد از انتخابات است و امیدواریم به فضل الهی بتوانیم حرکتی را آغاز کنیم که مانع این مسیر ناصواب شویم و این به فضل الهی کاملاً شدنی است.

ارسال نظرات