خبرهای داغ:
تولید سرامیک با مقاومت بالا به دست محقق جوان همدانی؛

رستمی: توسعه کشور در گرو تقویت رابطه صنعت و دانشگاه

محقق و پژوهشگر شیمی با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تقویت رابطه صنعت و دانشگاه است، گفت: در کشور ما رابطه بین صنعت، دانشگاه و محقق بسیار ضعیف است در صورتی که در کشورهای پیشرفته بسیاری از تحقیق‌هایی که صورت می‌گیرد به سفارش صنایع در راستای حل مشکلات موجود است.
کد خبر: ۸۸۱۲۹۸۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

سجاد رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان داشت: با توجه به اهمیت استفاده از سرامیک‌های با قدرت بالا در بسیاری از مشاغل تصمیم بر ساخت نوعی از سرامیک‌ها را گرفتیم که توانایی مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این پروژه تحقیقاتی که در مدت بیش از یک‌سال به طول انجامید با آزمایش‌های گوناگون توانستیم سرامیک و سفالی تهیه کنیم که از نظر قدرت و استحکام بسیار مقاوم باشد.

این محقق و پژوهشگر شیمی ادامه داد: سرامیک تهیه شده در مقایسه با سرامیک‌های موجود در بازار قدرت مقاومت بسیار بالاتری را دارد و علاوه بر قدرت و استحکام بالا در فرایند ساخت حدود 100 درجه از دما و مدت زمان پخت آن کاسته شده است.

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن بهره‌وری در صنایع کشور عنوان کرد: سرامیک تولید شده با توجه به این مهم که دما و مدت زمان کمتری برای پخت شدن نیاز دارد، می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی و وقت در کارگاه‌های تولیدی بسیار صرفه‌جویی کند.

رستمی با بیان اینکه این کالای دانش بنیان برای تولید در مقیاس انبوه و تجاری‌سازی که می‌تواند در بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور کاربرد داشت باشد، گفت: این امر نیازمند حمایت‌های مسئولین است.

وی ابراز داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان همدان از ابتدای شروع به کار این طرح تحقیقاتی با کمک‌های مادی و معنوی خود در کنار ما بوده است.

این محقق و پژوهشگر شیمی با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تقویت رابطه صنعت و دانشگاه است و با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی گفت: در کشور ما رابطه بین صنعت، دانشگاه و محقق بسیار ضعیف است در صورتی که در کشورهای پیشرفته بسیاری از تحقیق‌هایی که صورت می‌گیرد به سفارش صنایع در راستای حل مشکلات موجود است.

وی با اشاره به تلاش‌های خود برای کسب حمایت از طرف تولیدکنندگان در راستای تولید این محصول دانش بنیان ادامه داد: در ابتدای شروع به کار این طرح تحقیقاتی که می‌تواند در بسیاری از ابعاد به تولیدکنندگان کشور کمک کند، به دنبال اسپانسرهایی برای حمایت از طرح خود بوده‌ام که هیچ ارگانی به غیر از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری از این طرح کاربردی حمایت نکرد.

رستمی تصریح کرد: در کشور ما تولیدکننده رابطه بسیار ضعیفی با محققان و به‌خصوص جوانان تحصیل‌کرده دارند و اگر محققی طرحی در ذهن خود داشته باشد احتمال حمایت از سمت تولیدکنندگان برای آن بسیار کم است.

وی عنوان کرد: جوانان و تحصیل کرده‌های کشور همواره باید به آموخته‌های خود در راستای تحقیق و پژوهش و حل مشکلات پیش‌روی صنایع و مردم تلاش کنند و در این راه که بسیار هم سخت است هرگز خسته و ناامید نشوند.

این محقق و پژوهشگر شیمی یکی از راه‌های حمایت از جوانان محقق کشور را تسهیل در خدمات سربازی دانست و ابراز داشت: امروزه یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری از جوانان کشور که همگی جزو تحصیل‌کردگان جامعه نیز هستند دوران خدمت سربازی است که اگر مسئولین مربوطه تدابیر ویژه‌ای در این راستا بیندیشند که به نوعی جوانان در راستای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تشویق شوند به طور قطع نتیجه آن را همه افراد جامعه در شکوفایی و ایجاد انگیزه در جوانان برای حل مشکلات موجود خواهند دید.

وی ادامه داد: مسئولین علمی کشور باید به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط با صنایع و تولید کنندگان باشند تا آنها نیازها و مشکلات خود را به بخش دانشگاهی و محققین جامعه ارجاع دهند و دانشجویان و افراد تحصیل‌کرده نیز با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی خود که نیازهای علمی تولیدکنندگان را بر طرف می‌کند به دنبال جلب اعتماد آنها باشند.

رستمی تنها راه توسعه و پیشرفت را در کشور ایران عمل و توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: در کشور ما مقام معظم رهبری به خوبی مشکلات را دیده است و با تاکید بر اصول اقتصاد مقاومتی و پیگیری آن در سطح مدیران و مسئولان جامعه به دنبال تحقق این مهم در کشور هستند.

وی ادامه داد: تمام افراد جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی و به نتیجه رسیدن این طرح بزرگ مسئول هستند و باید با تلاش و احساس مسئولیت به دنبال کمک به تحقق این مهم که تنها راه نجات بخش اقتصاد کشور خواهد بود باشند.

این محقق و پژوهشگر شیمی در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از کالاهای ساخت داخل کشور توسط افراد جامعه گفت: اگر در کشور تمام مردم به استفاده از کالاهای داخلی روی آورند به طور قطع این مهم می‌تواند در ایجاد اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی موجود بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات