خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد

تخصیص 30 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در نهاوند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به تخصیص 30 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون در نهاوند گفت: تاکنون برای 250 نفر از جوانان شهرستان اشتغالزایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۵۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور مسئولان استانی، امام جمعه و مسئولین شهرستانی در تالار شهید باهنر نهاوند برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این همایش اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از اینکه ابرقدرت‌های شرق و غرب دیدند آن روحانی مبارز، امام (ره) همانند رژیم منفور شاهنشاهی حاضر نیستند که به آنها باج دهند به فکر فتنه‌ها و دسیسه‌ها افتادند .

سرهنگ کامران کریمی افزود : جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فتنه ترور شخصیت‌های انقلابی، فتنه کوی دانشگاه و در سال ۸۸ نیز فتنه سبز را بعد از انتخابات به راه انداختند .

وی اضافه کرد: بعد از فتنه سال ۸۸ نیز به دنبال بهانه‌ای دیگر تحت عنوان فعالیت‌های هسته‌ای ایران یک‌سری تحریم‌ها را علیه کشورمان آغاز کردند و در طول این مدت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای را از طریق اقدامات تروریستی به بدترین نحو ممکن به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: در همین زمان بود که مقام معظم رهبری یک شاه بیت به ادبیات اقتصادی کشور اضافه کردند و آن کلید واژه «اقتصاد مقاومتی» بود و در همه دیدارها و گفتگوهای خود از این واژه استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال ۸۹ در جمع کارآفرینان به تعریف اقتصاد مقاومتی و الزامات آن پرداختند و اقتصاد مقاومتی را اینگونه تعریف فرمودند، اقتصادی است که بتواند در برابر فشارها و تحریم‌ها و خصومت‌ها و دشمنی‌ها سفت و سخت بایستد و در عین حال شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد باشیم .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی باید کار را به مردم سپرد و براساس اصل ۴۴ قانون اساسی پیش برویم و وابستگی به نفت در کشور کم شده واز دیگر منابع اقتصادی استفاده کنیم و آن را جایگزین نفت کنیم و اگر این کار را کردیم گام بزرگ اقتصادی برداشته ایم.

وی تصریح کرد: مدیریت مصرف و استفاده از تولیدات داخلی از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری بود و از ارکان اصلی آن می‌توان مدیریت جهادی را نام برد .

کریمی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید ببینیم ما مسئولین چه کارهایی انجام داده‌ایم، ابراز داشت: تنها بردن نام اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید همه تلاش کنند که به این سخنان ارزشمند عمل کنند .

وی اضافه کرد: تنها راه برون رفت از فشارها و تحریم‌ها و این وضعیت اقتصادی که دغدغه مقام معظم رهبری است اقتصاد مقاومتی است و چه خوب بود که به جای اینکه دست به دامن بیگانگان شویم، فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان فتوا مد نظر قرار می‌دادیم و به آن عمل می‌کردیم .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در بخشی از سخنان خود اشاره‌ای به کارهای انجام شده در بحث اقتصاد مقاومتی کرد و گفت: سپاه شهرستان نهاوند از همان سال 89 اقدام به کارهای بسیار خوبی در این خصوص کرده که از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال برای جوانان و محرومیت ‌زدایی اشاره کرد.

وی افزود: در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان جویای کار با ارائه مدارکی از فنی و حرفه ای و اداره کار شهرستان اعطا شد و برای 290 نفر از جوانان ایجاد اشتغال کردیم .

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز این مبلغ اختصاص داده شد که تاکنون برای 250 نفر از جوانان شهرستان اشتغالزایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار