خبرهای داغ:
همایش همايش امربه معروف و نهي از منكر پايگاههاي بسيج ابوزيدآباد و بخش كويرات شهرستان آران وبیدگل

همایش همايش امربه معروف و نهي از منكر پايگاههاي بسيج ابوزيدآباد و بخش كويرات شهرستان آران وبیدگل

دوره آموزشي و همايش امربه معروف و نهي از منكر پايگاههاي مقاومت بسيج و ائمه مساجد ابوزيدآباد و بخش كويرات در حوزه مقاومت بسيج امام حسين(ع)از ناحیه آران وبیدگل برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۲۸۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج از آران وبیدگل در اين همايش،مسئول تاييد صلاحيت ناحيه مقاومت بسيج شهرستان آران و بيدگل، ترویج فرهنگ دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و ضمن بیان اینکه آیات و روایات متعددی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، خواستار تلاش برای نهادینه کردن این فریضه مهم الهی شد و در اين باره اظهار داشت: بهترین شیوه امربه معروف و نهی از منکر تذکر لسانی با شیوه ای مودبانه است که نقش کلیدی در اصلاح فرد و در نهایت اصلاح جامعه دارد.

سيد رضا مدني، با اشاره به اهمیت شیوه اجرای این فریضه الهی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکرمي بايست بدون کمترین خشونت و با هدف اصلاح جامعه انجام شود تا بتوا آسیب های اجتماعی را كاهش داشت.

وي،افزود:امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم در کنار فریضه هایی چون نماز، روزه و حج آمده است که نشان دهنده جایگاه آن در فرهنگ انسان ساز اسلام و احکام عملی است.

سيدرضا مدني با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی از شرایط لازم برای این امر برخوردار باشند اذعان داشت: آموزش های ضروری پیرامون این امر باید به افرادی که در راستای اجرایی کردن این فریضه مهم همت می کنند ارائه شود.

وي افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ضمن شناختن تفاوت روحی و اخلاقی مردم از سر دلسوزی و با شيوه هاي خاص خود نسبت به تذکر لسانی اقدام کنند.

وي با بر شمردن بعضي از روش و شيوه هاي درست در تذكر لساني و احياي اين فريضه مهم اظهار داشت:شوراي امر به معروف و نهي از منكر پايگاههاي مقاومت مساجد با هدف تصميم گيري در خصوص نحوه اجراي صحيح امر به معروف و نهي از منكر در سطح محلات تشكيل شده است.

دادستان دادسراي انقلاب شهرستان آران و بيدگل نيز، با برشمردن برخي از قوانين آمرين به معروف و ناهيان از منكر،احياي اين فريضه را در جامعه مهم دانست و اظهار داشت:افرادي كه امربه معروف و نهي از منكر مي كنند مي بايست بر اساس چارچوب قانوني خود چنين اقداماتي را انجام دهند.

سيد محمدجوادي، به برخي از آسيب هاي اجتماعي بخش كويرات اشاره كرد و افزود:منطقه ابوزيدآباد جزء مناطق بكر شهرستان بوده كه كمترين آسيب ها را در زمينه گردشگري داشته و بايد به نحوي برنامه ريزي گردد كه بعضي از معضلاتي كه در ديگر نقاط گردشگري شهرستان گريبان گير آن بوده ايم ان شاء الله در اين منطقه شاهد اين آسيب ها نباشيم.

وي،افزود:مصرف زياد آب در بخش هاي كشاورزي و خانگي،اعتياد به مواد مخدر،ماهواره،فضاي مجازي و قطع و از بين بردن جنگل هاي تاغ توسط بعضي از افراد،برخي از دغدغه هايي بوده كه با آن مواجه هستيم.

امام جمعه ورئيس شوراي امربه معروف و نهي از منكر ابوزيدآباد و بخش كويرات نيز،امربه معروف و نهي از منكر را يك عمل عبادي،سياسي،اجتماعي،فرهنگي و اجتماعي دانست و خاطرنشان كرد:اين فريضه،شرايط،ضوابط و مراتبي دارد كه عده ي خاصي مي توانند آن را انجام دهند.

آيت الله مفرح زاده، به ابعاد مهم اين فريضه پرداخت و اظهار داشت:قبل از امربه معروف و نهي از منكر،پند و اندرز و تذكر لساني را بهترين شيوه مي باشد كه بسياري از امور حل خواهد شد.

وي،افزود:آمرين به معروف و ناهيان از منكر مي بايست احكام،شرايط و مراتب اين فريضه را مطالعه كنند و روحانيون نيز در راستاي اجرايي كردن اين فريضه مهم، آموزش هاي لازم و ضروري را ارائه نمايند تا قصد و نيت،صرفا اصلاح افراد جامعه باشد.

ارسال نظرات