خبرهای داغ:
امام جمعه تیران

افزایش ورود کالای قاچاق در کشور موجب افزایش بیکاری در بین جوانان می‌شود

امام‌جمعه تیران گفت : تنها راه عبور از تحریم، مشکلات اقتصادی و خشک‌سالی توجه به سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به آن‌ها است و مردم بدانند خرید کالاهای قاچاق موجب توسعه بیکاری، جلوگیری از اشتغال جوانان و پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۱۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

   به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون ؛ حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تیران و کرون، ضمن تفسیر آیاتی از سوره مبارک نبأ اظهار داشت: قالب این سوره مبارک با یک سؤال اعجاب‌انگیز شروع می‌شود و با یک جمله تهدیدآمیز به پایان می‌رسد محتوای کلی این سوره خبر از آمدن قیامت و اوصاف آن با استدلال بر حقیقت آن به آثار آفاقی است.

   وی بابیان سه مشکل اساسی و بزرگ کشور در سال‌های اخیر، افزود: خشک‌سالی، بیکاری و تحریم‌ها جز سه مشکل مهم و اساسی کشور هستند که برای حل این سه مشکل راه‌حل‌هایی از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده است.

   امام‌جمعه تیران با اشاره به راه‌های عبور از این مشکلات تأکید کرد: تنها راه عبور از تحریم، مشکلات اقتصادی و خشک‌سالی توجه به سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به آن‌ها است و مردم بدانند خرید کالاهای قاچاق موجب توسعه بیکاری، جلوگیری از اشتغال جوانان و پیشرفت کشور است.

   رشیدیان ادامه داد: یکی دیگر از سرفصل‌هایی مهم اقتصاد مقاومتی مبارزه با کالای قاچاق است که طبق اظهارات وزیر محترم دادگستری سالیانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که در سال گذشته مبارزه با ورود کالای قاچاق این رقم را به ۱۵ میلیارد دلار رسانده است.

   وی افزود: طبق گفته متخصصین اداره کار، با ورود صد میلیون دلار کالای قاچاق ما صدها هزار شغل از دست می‌دهیم که بر طبق آمار نتیجه می‌گیریم در سال گذشته حدود یک‌میلیون و پانصد هزار شغل ازدست‌داده‌ایم.

   امام‌جمعه شهر تیران با اشاره به بند ششم سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، اذعان داشت: افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی باهدف کاهش وابستگی به کشورهای خاص می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل نماید.

   رشیدیان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه ساختمان پلاسکو تقدیر از فداکاری و جان‌فشانی آتش‌نشانان تصریح کرد: حادثه دردناک و دل‌خراش که منجر به آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان قدیمی پلاسکو شد حادثه تأسف باری بود که شاهد فداکاری والایی از سوی آتش‌نشانان بودیم و امیدواریم همه دستگاه‌های مرتبط بدون پرداختن به بگومگوهای علت حادثه به نجات هر چه سریع‌تر افراد بپردازند.

   وی تأکید کرد: مردم عزیز به بحث بیمه و رعایت اصول مهندسی در ساخت‌وساز اهمیت فراوان دهند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

   امام‌جمعه شهر تیران در پایان با اشاره به در پیش بودن دهه فجر و روز ۷ بهمن‌ماه افزود: در روز ۷ بهمن سال ۵۷ علما و روحانیون در اعتراض به بختیار در دانشگاه تهران تحصن کردند و او به‌ ناچار فرودگاه را باز کرد و امام امت به میهن بازگشتند.

ارسال نظرات