خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:

رئیس جمهور جدید آمریکا، تأثیری در مناسبات منطقه‌ای و جهانی ایران ندارد

امام جمعه شهرضا با اشاره به اجرای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا، گفت: مواضع این کشور و رئیس جمهور جدید آن تأثیری در مناسبات منطقه‌ای و جهانی ایران ندارد.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۰۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان در مسجد صدیقه طاهره(س)، با تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ساختمان پلاسکو،اظهار داشت: این حادثه هشداری برای همگان است تا مسئولان و مردم توجه جدی به ایمنسازی و استحکام در ساختمانها و منازل مسکونی و مکانهای عمومی داشته باشند، زیرا سهلانگاری در این بخش به قیمت جان انسانها تمام میشود.

وی ایثار و فداکاری آتشنشانان را نشان از عظمت دینی و ملی آنان دانست و افزود: این فداکاران برای نجات مردم جان باختند که اجر شهدا را دارند و نزد خداوند شهید محسوب میشوند و ملت ما به روح چنین شهدایی درود و سلام می‌فرستند و مقام و فداکاریشان برای آنها قابل تحسین است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه این فاجعه کام ملت ایران را تلخ کرد، گفت: وقوع اینگونه حوادث اهمیت ساختمان‌سازی براساس اصول فنی و مهندسی و نظارت مهندس ناظر بر روند ساخت و ساز را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم تهران برای اهداء خون به حادثه دیدگان از واقعه نشان دهنده همبستگی و اتحاد ملت ایران و احساس مسئولیت آنها در برابر سایر هموطنان است، باید این روحیه را حفظ و در هر شرایطی به دیگران کمک کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه اول بهمن ماه یادآور حوادث بهمن سال 57 است، افزود: در این روز فرودگاه مهرآباد اشغال نظامی به دستور شاپور بختیار برای جلوگیری از ورود رهبر کبیر انقلاب شد.

وی با بیان اینکه بهمن به عنوان ماه به ثمر نشستن همه تلاش‌های امام راحل(ره) در رهبری انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دهه فجر یادآور ایثار و فداکاری و امری مطلوب در جهان اسلام است و باید یاد شهدا را گرامی داشته و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه دهه فجر باید مملو از خاطرات انقلاب برای نسل نویی باشد که انقلاب را درک نکرده باشد، اظهارداشت: در این ماه انتظار امام راحل(ره) و همه علما به نتیجه رسید، باید در ایام پیروزی انقلاب تاریخ دوران مبارزات انقلابی مردم برای نسل‌های جوان و نوجوان انقلاب بازگو شود تا بدانند که پیروزی انقلاب نتیجه چه تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی بوده است.

وی با اشاره به برخی از تحولات منطقه خاورمیانه، گفت: مثلث شوم آل سعود، آل خلیفه و انگلیس در کشتار مردم بحرین و اعدام سه جوان، بار دیگر روحیه پلید و اسلام ستیزی این قدرت‌ها را نشان داد.

حجت‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: این جنایات به وسیله حکام جنایتکار آل سعود انجام می‌شود و مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند: «سعودی‏‌ها بدعت بدی گذاشتند در این منطقه و البته خطا کردند، اشتباه کردند، کاری که امروز دولت سعودی در یمن دارد انجام می‏دهد، مانند همان کاری است که صهیونیست‏ها در غزه انجام دادند و به طور قطع بینی سعودی‏ها به خاک مالیده می‌شود».

وی افزود: مستکبران جهان نمی‌توانند ندای آزادیخواهی و دعوت به سوی مبارزه با ظلم شیعیان و مسلمانان که به رهبری جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است را تحمل کنند.

امام جمعه شهرضا با دعوت از مردم برای حفظ وحدت، گفت: این وحدت و یکپارچگی سبب خنثی شدن توطئه‌های بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری جهان با تمام پیشرفتهای نظامی و امنیتی که در اختیار دارد، حتی از شنیدن نام سردار سلیمانی که یک مبارز ایرانی شیعه است وحشت دارند، بیان کرد: این کشورها باید این رویای خام را که بار دیگر ایران در اختیار آنها قرار گیرد را فراموش کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز دنیای اسلام دچار مشکلات بزرگی شده که راه حل آنها اتحاد کشورهای اسلامی است، افزود: دشمن با دسیسه‌های گوناگون به دنبال تقویت اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید از اختلاف کشورهای اسلامی که بر اساس تفاوت‌های مذهبی، قومی و فکری ایجاد می‌شود جلوگیری شود، گفت: اتحاد جهان اسلام مهمترین تهدید بر علیه مواضع خصمانه استکبار در منطقه و جهان است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اجرای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، بیان کرد: جابهجایی حاکمیت در آمریکا را برای ملت ایران و حتی مردم جهان بینتیجه است.

وی با تأکید بر اینکه وقتی حاکمان آمریکا دست از ظلم خود بر نمیدارند و روش حکومتی آنها یکی است، چه فرقی برای نظام اسلامی و ملت ایران دارد، گفت: مواضع این کشور و رئیس جمهور جدید آن تأثیری در مناسبات منطقه‌ای و جهانی ایران ندارد و قضاوت‌ها در این باره مربوط به زمان آینده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه با تغییر حکومت آمریکا هیچ تغییری به وجود نیامده و تمام سردمداران آن به فکر منافع خود و رژیم صهیونیستی هستند، اظهارداشت: ما هم باید همچنان مقتدر و به فکر منافع ملت و نظام اسلامی ایران باشیم.


ارسال نظرات