معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی:

بیش از 180 هزار نفر از محرومان کشور با حمایت آستان قدس رضوی به حرم مطهر مشرف شدند

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: طی 8 ماه گذشته نزدیک به 180 هزار نفر از محرومان سراسر کشور با حمایت آستان قدس رضوی به بارگاه نورانی امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) مشرف شدند.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۴۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر، گفت: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 95 کار مطالعه و جذب زائران زیارت اولی و محرومانی را که به دلیل مشکلات مالی امکان تشرف به مشهد مقدس برایشان فراهم نیست، آغاز کرد و به لطف الهی و عنایات حضرت رضا(ع) توانست تا نیمه دوم دی ماه سال 95، شرایطی را ایجاد کند که حدود 180 هزار مستضعف و محروم از سراسر کشور در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شوند. همچنین در این مدت حدود یک میلیون و 235 هزار پرس غذا در میان این زائران گرامی توزیع شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در طرح مهر درخشان رضوی ارائه خدمات مناسب و حفظ شان زائران زیارت اولی حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) بسیار مورد حساسیت است، تصریح کرد: کیفیت روند ارائه خدمت به زائران به صورت مستمر نظارت و کنترل می‌شود. در تمامی محل‌های اقامت، یک نماینده از سوی این معاونت برای نظارت و کنترل روند ارائه خدمات، کمیت و کیفیت پذیرایی حضور دارد و نواقص، انتقادات و پیشنهادات را به موقع منعکس می‌کند. همچنین از زائران درباره رضایت از شیوه ارائه خدمات نظرسنجی صورت می‌گیرد.
 
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی درباره طرح مهر درخشان رضوی، توضیح داد: با توجه به گستره این طرح و عدم کنترل کافی آن، مقرر شد برای اعزام زائران، شرایطی که البته قابل انعطاف نیز باشد، تعریف شود و در مبدا انطباق با شرایط صورت بگیرد که این شرایط عبارتند از اینکه متقاضیان بالای 40 سال سن داشته باشند، محرومیت آن­ها محرز شده باشد، تاکنون به مشهد سفر نکرده باشند یا از آخرین سفر آن­ها مدت زمان طولانی گذشته باشد، خیران محلی هزینه حمل و نقل آن­ها را تامین و حتی الامکان از محل‌های اقامتی استانی که در آن اعزام می‌شوند استفاده کنند یا برای تهیه و اجاره اسکان نیز بانی داشته باشند.
 
خاکسار گفت: در این صورت آستان قدس رضوی نیز به مدت سه روزه میزبان این زائران خواهد بود و تغذیه کامل ارائه خواهد داد. همچنین این عزیزان یک وعده میهمان غذای متبرک میهمانسرای حضرت می‌شوند و از برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در حرم مطهر بهره‌مند خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها