خطیب جمعه تربت‌جام:

تشدید تحریم‌ها امید دشمنان را برای ایجاد تشویش در فضای انتخاباتی آینده زنده نگه داشته است

خطیب جمعه تربت‌جام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: یکی از سیاست‌هایی که دشمن را هنوز اُمیدوار دارد، تشدید و تمدید تحریم‌ها تا بعد از انتخابات آینده و تقویت مخالفین در داخل و خارج در کشور است، باید این فضا را از دشمن بگیریم.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۹۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طاهری در خطبه اول نماز جمعه این هفته قوچان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انفاق، غلبه بر خشم و بخشیدن خطای دیگران از ویژگی‌های بارز انسان مؤمن و باتقوا است.

طاهری با اشاره به ریشه‌های خشم از حسادت، حُب جاه و مال دنیا، بدبینی، عدم اعتمادبه‌نفس و... به‌عنوان آثار منفی در دنیا و آخرت یادکرد و افزود: یکی از کارهای خوب در هنگام خشم درو شدن از معرکه و ذکر الهی است.

امام‌جمعه تربت‌جام در خطبه دوم با تسلیت رحلت یار دیرین انقلاب، امام(ره) و رهبری ابراز داشت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با شرکت گسترده در تشییع رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام خدمات ارزشمند ایشان را به اسلام، انقلاب، نظام، امام راحل و رهبری ارج نهادند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حُب به ولایت‌فقیه آبرومندانه رحلت کرد و علی رغم وسوسه خناسان تا آخرین لحظه عمر با ولایت همراه بود و عاقبت بخیر شد.

وی تصریح کرد: حُب به اهل‌بیت (ع) و ولایت‌فقیه انسان را از ظلمت و گمراهی‌ها نجات می‌دهد و به هیچ دلیلی این حُب را از دست ندهید و در دل‌ها پُررنگ نگه‌دارید.

 امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری توصیه کرد: مرحوم هاشمی فرزند انقلاب بود و با حفظ روحیه استکبارستیزی و ضد استعماری از استوانه‌های اصلی نظام محسوب می‌شود و نباید اجازه داد عده‌ای خاص هاشمی را مصادره کنند.

طاهری ادامه داد: هرچند عده‌ای معدود در تشییع‌جنازه آن مرحوم شعارهایی سر دادند که انسان را به یاد فتنه 88 می‌انداخت، اما حنای آن‌ها رنگی نداشت و نتوانست فضای مراسم ارتحال را ناآرام کند و یکی از دلایل عدم موفقیت فتنه گران حضور گسترده قشرهای مختلف مردم با بصیرت ایران اسلامی در حمایت از منویات ولایت‌فقیه در تجلیل از یار دیرین امام(ره) و رهبری بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم عنوان کرد: برخی نظام را به دشمن‌تراشی متهم می‌کنند و نمی‌دانند ما می‌خواهیم واقعیت‌ها روشن شود، آن مسئول و مقامی که بی‌اعتمادتر به آمریکا باشد نزد مردم و رهبری محبوب‌تر است.

وی بیان داشت: هر مسئولی که نسبت به آمریکا بدبین نباشد، ما هم به او بدبین هستیم، آمریکا به‌جای پیشرفت ایران اسلامی به دنبال نوکر می‌گردد.

خطیب جمعه این هفته با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: یکی از سیاست‌هایی که دشمن را هنوز اُمیدوار دارد، تشدید و تمدید تحریم‌ها تا بعد از انتخابات آینده و تقویت مخالفین در داخل و خارج در کشور است، باید این فضا را از دشمن بگیریم.

طاهری تأکید کرد: هرکسی دشمنی‌اش نسبت به آمریکا بیشتر باشد او را تقویت و پشتیبانی می‌کنیم و همه با حضور پررنگ در انتخابات آینده یک‌بار دیگر دشمنان انقلاب را مأیوس و نااُمید کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها