خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در نامه‌ای خطاب به ربیعی

همه ابزار قانونی و ظرفیت اجرایی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی به صحنه آورید/ وضعیت و سطح رفاه مردم کشور قابل‌قبول نیست

گویا افرادی از مجموعه دولت یازدهم پیام منشور حقوق شهروندی را درک نکرده و در همین مورد پدیده گورخوابی سخنانی را به زبان می‌آوردند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۱۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع گورخوابان و وظیفه دولت مردان در این خصوص نامه‌ای ارسال کرده است.

در ابتدای این نامه آمده است: جناب آقای ربیعی! همان‌طور که مستحضر هستید چند روز گذشته اخباری مبنی بر گور خوابی عده‌ای از مردم کشور ایران اسلامی در گورستان یکی از شهرهای پایتخت در فضای مجازی پخش شد که مورد واکنش بزرگان و مردم عزیز و همیشه در صحنه قرار گرفته و رئیس محترم دولت یازدهم نیز از وجود چنین مسأله‌ای مکدر و ناراحت گشتند، اما چه فایده؟! و بدتر آنکه مجموعه دولت و وزارت متبوع شما نیز باید با نامه یک شهروند از وجود چنین موضوعی در کشور باخبر شوند که جای تعجب دارد.

دانشجویان بسیجی دانشگاه اصفهان در ادامه خطاب به ربیعی عنوان کردند: مسأله آسیب‌های اجتماعی و تلاش در جهت رفع آن‌ها یکی از مهم‌ترین و در عین حال حساس‌ترین موضوعات هر کشور و حکومتی هست که باید با جدیت تمام همه ابزار قانونی و ظرفیت اجرایی خود را به صحنه آورده و زمینه را برای رفع آن‌ها در کشور آن هم در کشوری با نظام اسلامی همچون ایران عزیز فراهم آورد، اکنون نیز با ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی ریاست محترم جمهور فعالیت در این عرصه روشن‌تر و با برنامه‌تر خواهد بود اما گویا افرادی از مجموعه دولت یازدهم پیام این منشور را درک نکرده و در همین مورد پدیده گورخوابی سخنانی را به زبان می‌آوردند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و گویا هیات دولت هم اعتقادی به حقوق شهروندی ندارند! سوال اینجاست که منشور حقوق شهروندی گورخوابان را شامل نمی‌شود؟ پس چرا سخن از عقیم کردن هموطنانمان به میان می‌آید؟

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در ادامه نامه خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مطمئنا این فراز از صحبت‌های مقام معظم رهبری را گوش داده‌اید که می‌فرمایند: «ما مردم را باید عائله‌ی خودمان بدانیم. ما مسؤولان کشوریم دیگر… این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله‌ ما است. به مسأله‌ی آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده‌ی خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم

این نگاه مقام معظم رهبری به مسئله آسیب‌های اجتماعی، میزان اهمیت موضوع و لزوم ورود سریع و برنامه‌ریزی شده به رفع آسیب‌های اجتماعی را می‌رساند که در این میان مسوولان کشور از جمله جنابعالی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این موضوع نه تنها دغدغه داشته باشید و بلکه دغدغه حل این مشکلات خواب را از چشمان شما ربوده باشد و مسئله معضلات اجتماعی را تهدیدی برای هسته اصلی جامعه یعنی خانواده تمام مردم ایران و از جمله خانواده خود بدانید.

در ادامه نامه آمده است: بی تعارف بگوییم ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان احساس می‌کنیم فعالیت‌ها و زحمات مجموعه دستگاه وزارتتان در موضوع آسیب‌های اجتماعی نتیجه بیرونی نداشته و مردم آن را لمس نمی‌کنند چرا که اگر عکس این قضیه بود ما اکنون شاهد این دست از معضلات اجتماعی نبودیم.

دانشجویان بسیجی دانشگاه اصفهان تصریح کردند: وضعیت سطح رفاه مردم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی است در حال حاضر در کشور اسلامی ایران قابل قبول نیست و در این چند سال (چه در دولت های قبل و چه اکنون) گویا مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل معضلات اجتماعی را وظیفه خود نمی‌دانید چرا که گویا اصلا این مسأله آسیب‌های اجتماعی را با گوشت و پوست خود درک نکرده اید! برای آشنا شدن با پدیده شگف آور و در عین حال تلخ گورخوابی همراه معاونین خود یک شب را با گورخوابان به صبح کنید تا انشاالله با درک شرایط، همت و تلاش شما و همکارانتان برای حل آسیب‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر شده و با شناسایی مشکلات به دنبال حل ریشه‌ای این موضوع باشید و حل آن را اولین و مهم‌ترین وظیفه خود بدانید چرا که همان‌طور که در بالا اشاره شد مردم عائله شما مسؤولان هستند.

دانشجویان دانشگاه اصفهان در پایان خطاب به ربیعی خاطرنشان کردند: تا کنون فقط از وظایف شما گفتیم، مطئمنا دغدغه رهبر معظم انقلاب باید دغدغه ما نیز باشد لذا در پایان لازم است خدمتتان عرضه داریم کمک به حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی وظیفه همه مسوولان و دغدغه مندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در این میان آگاه باشید قشر جوان انقلابی چه در اصفهان و چه در مابقی شهرهای کشور برای کمک به دولت جهت حل معضلات اجتماعی آمادگی کامل را دارد، شما و مجموعه تحت امرتان کار را آغاز کنید ما جوانان انقلابی نیز در کنارتان هستیم. باشد که دلسوز مردم و کشور خود باشیم.

ارسال نظرات