عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه:

هنر در هر حوزه ای انسان ها را به یکدیگر نزدیک می کند/اثرهای «استاد قاسمی» در هنر جهان اسلام تاثیر گذار است

عضو کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج و شهردار تربت حیدریه با تاکید بر اینکه در عصر کنونی روابط اجتماعی به پائین ترین حد رسیده، افزود: هنر بعنوان یک ابزار می تواند در هر حوزه ای انسانها را به یکدیگر نزدیک کند.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۵۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رمضانعلی شورابی صبح امروز در آئین نکوداشت استاد سید محمد قاسمی، خوشنویس و مبدع خط کوفی بنایی در کشور، که در محل تالار اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر و نکوداشت این هنرمند فرهیخته که اسماء الهی و آیات و روایات قرآنی را با هنر خود به زیباترین شکل ممکن در آورده کمترین کاری است که مجموعه شهرداری انجام داده است.
 
وی اذعان کرد: در عصری که ارتباطات اجتماعی ضعیف شده و حتی به پائین ترین حد خود رسیده، هنر بعنوان یک ابزار به خدمت انسانها در امده و با استفاده صحیح از آن می توان مردم را به یکدیگر نزدیک کرد.
 
دکتر شورابی تاکید کرد: اگر این مراسم ها و نکوداشت ها را برگزار نکنیم و نسلهای امروزی و آینده را با هنر مفاخر کشور و جهان اسلام آشنا نکنیم ممکن است در آینده به گونه ای دیگر از هنرمندان و فرهیختگان یاد شود.
 
عضو مجمع عالی بسیج تربت حیدریه اثرهای استاد قاسمی را تاثیر گذار در جهان اسلام دانست و بیان داشت: هنر این فرهیختگان به خدمت توسعه و نشر دین در امده و بسیاری از اثرهای فرهیختگان تاثیرات متعددی در جهان اسلام باقی گذاشته و خواهد گذاشت.
 
در این مراسم استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی که بزرگترین قرآن جهان را به ارتفاع ۲ متر در ۷۵/۱ نوشته و همچنین استاد ناصر جواهری از خوشنویسان برجسته کشور حضور داشتند.
 
از ابتکارات استاد سید محمد قاسمی که پیر غلام حضرت سیدالشهدا است، می توان به طراحی و تبحر به ابداع خط کوفی بنایی، خط غبار و شکسته، خط ثلث مایل به نسخ، ابداع خطوط دکوراتیو یاد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها