خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

داشتن روحیه پهلوانی در تمام عرصه‌ها لازم است/ امروز مملکت نیازمند مسئول جهادی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما در سر یک پیچ خطرناکی قرار داریم، گفت: نیاز جامعه امروز داشتن روحیه پهلوانی در تمام عرصه‌ها از جمله حکومت داری، اقتصاد، سیاست و فرهنگ هستیم.
کد خبر: ۸۸۰۲۳۵۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ملایر که با حضور مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به خطبه های نهج البلاغه بیان داشت: هر جا باشیم مرگ به سراغ ما می آید و ارزشمندترین مرگ شهادت در راه خداست.

وی افزود: شهید چنان احترام و کرامتی از خداوند می‌بیند که آرزو می کند که از بهشت خارج شود و برود و دوباره کشته شود و برگردد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زمانی شما در مقابل دشمن می‌توانید به حقتان برسید که در مقابلش احساس عجز نکرده و فرار نکنید چراکه راه نجات در نترسیدن از دشمن و ایستادگی در مقابل او و پشت نکردن به دشمن است.

وی افزود: امروز جامعه ما به شدت نیازمند بیداری و هشداری است چراکه در وضعیت خاصی به سر می بریم و مسئله اول حول اصول انقلاب است که بسیاری از گروه‌های سیاسی کشور نیز آن را قبول دارند و یک تعدادی دچار نفاق هستند و اعتقادی به انقلاب ندارند آنها بحث‌شان جداست.

میرباقری ابراز داشت: عموم گروه ‌های سیاسی ما این اصول را باید قبول داشته باشند چراکه انقلاب اسلامی بر پایه آنها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه محور دیگر که همه باید دور آن جمع شویم اسلام است، گفت: اگر روزی از تعالیم دینی خود فاصله گرفتیم آن روز، روز بیچارگی است.

* دشمن می‌خواهد محتوای نظام جمهوری اسلامی ایران را خالی کند

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر جامعه ای در فرهنگ، اقتصاد و سیاست نگاهش به آن طرف شد، دیگر جمهوری اسلامی محتوا ندارد و فقط ظاهری از آن می‌ماند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد محتوا را خالی کند، عنوان کرد: پس یک اصل قطعی تعالیم دینی است که یکی از این تعالیم استکبارستیزی است و باید در مقابل دشمن استکبارستیزی را حفظ کنیم.

میرباقری با اشاره به انتخابات یادآور شد: هر کس در این کشور بخواهد کاندیدا شود باید این را بداند که این نظام در مقابل دشمن باید استقامتش را حفظ کند و در هر دوره‌ای که این اصل رعایت شد جامعه اسلامی به پیروزی رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر هر مسئول و وزیری در این مملکت در مقابل دشمن ایستادگی نکند، انقلاب دیگر معنا ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: هماهنگی و وحدت حول محور رهبری یکی دیگر از اصول انقلاب اسلامی است و اگر یک جامعه ای رهبرش را قبول نکند و کلام رهبری روی زمین بماند به هدف اصلی خود نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اگر جامعه مسئولینش، نخبگانش، جوان و پیرش، خاص و عامش رهبری را محور قرار ندهند این جامعه به مقصد و هدف نمی رسد بنابراین شرط اول برای اینکه یک جامعه به مقصد برسد رهبریت است.

میرباقری شرط بعدی را اتحاد و انسجام عنوان کرد و افزود: مسئولان نباید با هم دعوا و اختلاف داشته باشند، در حالی که امروز برخی مسئولان ما گرفتار آن شده‌اند.

* تحریم‌ها آخرین تیرهای ترکش دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه نیاز دیگر جامعه ما امروز داشتن روحیه پهلوانی است، گفت: روحیه پهلوانی فقط در ورزش نیست بلکه سیاست‌مدار ما هم باید روحیه پهلوانی داشته باشد، در عرصه حکومت داری، اقتصاد، سیاست و فرهنگ نیازمند روحیه پهلوانی هستیم و مردم و مسئولان جامعه باید این نظام را مانند فرزند خود بدانند.

میرباقری تصریح کرد: کسانی که دلسوز این جامعه و جوانان و بحران‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور هستند باید نظام و مملکت، جایگاه رئیس جمهوری و نمایندگی مجلس و وزارتخانه را فرزند خود بدانند و به‌خاطر مصالح نظام مراقب این فرزند باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر رییس جمهور یا وزیر یک جامعه روحیه پهلوانی داشته باشد آثار آن در جامعه مشهود خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: این روحیه پهلوانی از آن حیث ضرورت دارد که ما در سر یک پیچ خطرناکی قرار داریم و دشمن از هر طریق به دنبال این است که این کشور را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه تاکنون دشمن موفق نشده است تا به هدف شوم خود دست یابد، گفت: آخرین تیرهای ترکش دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب ما تحریم‌ها است و باید هوشیار باشیم چراکه این مرحله زمان اختلاف و دعوا بین مسئولان نیست و باید دست به دست هم دهند.

میرباقری خاطرنشان کرد: امروز این مملکت نیازمند مسئول جهادی است مسئولی که حال ندارد در مقابل دشمن ایستادگی کند به درد امروز این جامعه نمی خورد.

وی ابراز داشت: راه نجات این کشور دست دراز کردن پیش دشمن نیست بلکه توجه به تولید کالای داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق و مصرف تولید داخلی است که از همه چیز مهمتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات