خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر:

کار فرهنگی با پروژه‌های کوتاه مدت نتیجه نمی‌دهد

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری هفته ملایر و با بیان اینکه متاسفانه در مسائل فرهنگی گسیختگی داریم، گفت: با پروژه‌های کوتاه مدت کار فرهنگی نتیجه نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۶۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در شورای اداری شهرستان ملایر ضمن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام(ره) اظهار داشت: همزمان با میلاد مسعود امام حسن عسکری(ع) هفته فرهنگی شهرستان ملایر آغاز می‌شود و یکی از مواردی که همواره باید مدنظر قرار بگیرد و از ذهن ما و برنامه های کاری ما فراموش نشود بحث نظم و انضباط است.

وی با بیان اینکه در همه امور به ویژه نظم و انضباط کاری برنامه برای مدیران و مسئولان به‌ویژه در جامعه اسلامی مورد تاکید است، افزود: بعد از تقوای الهی، اخلاص، بندگی و عبودیت پروردگار و انجام امور برای رضایت خداوند و خدمت بهتر و موثرتر باید به صورت منظم در قالب برنامه کار و فعالیت صورت گیرد تا به اهداف برنامه برسیم.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: با توجه به مطالبات مردم و نیازهایی که وجود دارد و وظایف گسترده ای که همه ما به‌صورت عام و خاص داریم، می‌طلبد که فعالیت‌ها بیشتر باشد تا کمتر نارضایتی مردم را در حوزه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشیم.

وی بیان کرد: مسئولیت یک هدیه و آزمون برای ما است که زمانش محدود است بنابراین وظیفه داریم که در این مدت نهایت خدمت را در حق مردم داشته باشیم و هیچ کوتاهی قابل قبول نیست.

رضایی با بیان برخی گلایه‌ها گفت: از برخی محدودیت‌های دستگاه‌ها اطلاع داریم اما جای تاسف دارد و زیبنده نیست کاری که باید طی یک روز انجام شود چند ماه طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم ما باید رضایت مردم باشد که رضایت خداوند را به دنبال دارد، گفت : مسئولیت یعنی مورد سئوال بودند و باید پاسخگو بودن بنابراین با مردم غیر صادقانه برخورد نکنیم تا بتوانیم از این دوران سختی که پیش روی همه ما است، بگذریم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه حقوق مردم اصل است، و باید به آن توجه داشته باشیم، افزود: ۲۴اصل از قانون اساسی اختصاص به حقوق ملت دارد و مورد تاکید قرار گرفته است در سال ۶۱ امام (ره) منشور ۸ ماده‌ای را صادر کردند که بر جامعه تاثیر داشت و مورد رضایت‌مندی قرار گرفت.

وی افزود: حقوق ملت قابل اغماض نیست و حقوق شهروندان باید محفوظ باشد و در نظام اسلامی باید کرامت انسان مورد توجه قرار گیرد.

رضایی افزود: همه ما باید این حقوق را محترم بشماریم و مردم به حقوق خود و قوانین آگاه باشند و این گامی باشد برای همه دولت ها و دوره ها که مردم حقوقشان در همه عرصه‌ها محترم شمرده شود.

وی گفت: این از ویژگی‌های نظام اسلامی است که حقوق مردم را بر اصل کرامت و حاکمیت مردم و منع تبعیض گذاشته و قانون اساسی ما افتخار دارد که به همه امور توجه دارد؛ قانون ما بالاترین شخصیت مملکت را با همه مردم در برابر قانون مساوی می داند.

فرماندار ملایر ابراز داشت: وقتی مقام معظم رهبری چنین دیدگاهی دارند، همه مسئولین و افراد جامعه تکلیفشان روشن است.

وی با بیان اینکه شهرستان شرایط خوبی از نظر همدلی و احساس مسئولیت دارد، تصریح کرد: ما باید بیشتر دقت کنیم که مسائل سیاسی غالب بر این همدلی و وحدت و منافع جمعی قرار نگیرد.

رضایی اظهار داشت: دولت و نمایندگان دولت و دستگاه‌های اجرایی در مباحث انتخاباتی و سیاسی به هیچ وجه ورودی نخواهد داشت و ندارد اما از عملکرد دولت تا روز آخر هم دفاع خواهیم کرد، در سطح ملی یک گروه اندکی به خاطر مسائل خودشان و تشخیص خودشان هروز هجمه‌هایی را به دولت دارند .

وی گفت: شهرستان ملایر یک شهرستان اصیل فرهنگی و مذهبی است و داشته های بسیار غنی فرهنگی دارد و شخصیت ها و مفاخر بسیار ارزشمند فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه‌های مختلف دارد و در سطح ملی شخصیت‌های بسیار ارزشمندی داریم و وظیفه داریم قدر این‌ها را بدانیم و پاس بداریم و با معرفی آنها به نسل جوان الگوسازی کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه کار فرهنگی خروجی آنی و کوتاه مدت ندارد، ابراز داشت: با پروژه‌های کوتاه مدت کار فرهنگی نتیجه نمی‌دهد و باید همه ما تلاش کنیم یک اقدامات فرهنگی صورت گیرد تا زنجیره آنها باعث انسجام فرهنگی شود.

وی گفت: اگر در مسائل فرهنگی گسیختگی داشته باشیم که متاسفانه داریم و به عنوان پاشنه آشیل نظام اجتماعی نگران کننده شده است، به‌خاطر کوتاهی‌ها و انفصال‌های است که در حوزه فرهنگی داشتیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در هر مقطعی باید فعالیت‌های فرهنگی شکل گیرد به همین دلیل شایسته دیدیم یک هفته را به عنوان هفته فرهنگی در سطح شهرستان ملایر اجرا کنیم، هفته فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برای ما یک شاخص است و اگر کوتاهی داشته باشیم ظلم است و پذیرفته نیست بنابراین ادارات برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار