مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تأکید کرد

نقش مؤثر یادواره‌های شهدا در اعتلای فرهنگ پهلوانی/شهدا شناسنامه فرهنگی کشور هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و اخلاق و منش پهلوانی در عرصه ورزش و رقابت های ورزشی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۳۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، رسول منعم در یادواره 37 شهید ورزشکار شهرستان ملایرکه به همت بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ملایر در سالن شهید آوینی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا را باید در نوک قله اهداف زندگی خود ببینیم.

وی افزود: اگر در ورزش قهرمانی به دنبال ماندگاری هستیم، باید در کنار مدال فتی، مدال پهلوانی و اخلاق را نیز بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: به طور قطع اوج عزت و افتخار ما، نقطه‌های اوجی است که شهدا به ما نشان دادند و آموختند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما باید نقطه‌های اوج را به جوانان نشان دهیم و شهدا بهترین الگو در عرصه ورزش برای جوانان ما هستند.

منعم با بیان اینکه اقتدار جهانی ایران امروز مدیون رشادت‌های شهداست، افزود: شناسنامه فرهنگی کشور ما شهدا هستند.

وی ادامه داد: زمانی که کشور ما نیازمند این عزیزان بود برای دفاع از جان و مال و ناموس کشور با اهدا جان خود دشمنان را زمین گیر کردند و حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند که خدمتگذار خانواده شهدا و شهدا باشند، تصریح کرد: باید در راه شهدا گام برداریم و این وظیفه همه ما است چراکه مسیر شهدا راه عزت و اقتدار مملکت است .

وی با اشاره به اینکه باید شان و منزلت خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان همواره حفظ شود، گفت: باید ایثار و شهادت که پیام شهدا است را به جامعه ورزشی انتقال دهیم.

منعم با بیان اینکه شهدا و ایثارگران قهرمانان و پهلوانان اصلی ایران اسلامی هستند، گفت: پهلوانان و قهرمانان کشور اسلامی ما نیز باید با سرلوحه قرار دادن غیرت، ایثار، اخلاق و ایستادگی شهدا فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: زمانی که یک قهرمان ورزشی به خدا متوسل می‌شود و از خدا می‌خواهد که در رقابت ورزشی پیروز میدان شود، این نمونه‌ای از پیروی ورزشکاران از شهدا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و اخلاق و منش پهلوانی در عرصه ورزش و رقابت های ورزشی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات