خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: ضد انقلاب‌های خارج نشین به دنبال مشاهده مشکلات و اختلاف در میان دولتمردان ایران هستند و ما از سران سه قوه انتظار داریم که با اعتدال و یکپارچگی عمل کنند تا موجبات نگرانی و آزردگی امت را فراهم نکنند.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۸۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه اظهار داشت:در زمانی که برگزاری نماز جمعه نوپا بود امام (ره) بر استفاده از نهج البلاغه در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها نماز جمعه تاکید می‌کردند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 400 سال قبل امام علی(ع) برای امروز ما به منبر رفته است، بیان کرد: امام علی(ع) در این خطبه دردهای امروز بشر را بیان کرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به فرازی از خطبه 147 در رابطه با حق و باطل افزود: زمانی بر شما امت اسلامی می‌آید که در آن زمان هیچ چیزی مثل حق پنهان و هیچ چیزی مثل باطل آشکار نمی‌شود چراکه امروز در عرصه‌های اقتصاد باطل رشوه، ربا و ظلم آشکار و عمل به فرامین الهی امری پنهان و نادیده در جامعه است.

وی تصریح کرد: دروغ بستن و تهمت زدن به خدا و پیغمبر(ص)، رواج کارخانه‌های دین‌سازی نظیر وهابیت و شیطان پرست را از دیگر مشکلاتی دانست که حضرت علی (ع) به آن اشاره می‌کند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به فرازی دیگر از این خطبه عنوان کرد: امروز متاسفانه قرآن را به دروغین و اشتباه ترجمه می‌کنند و عواملی چون تروریست و داعش را با قرآن توجیه و شباهت می‌دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به ناشناخته ماندن کارهای معروف در این زمان بیان کرد:حضرت علی (ع) در این خطبه فرمودند شهر به شهر اگر بگردید هیچ امری ناشناخته تر از کارهای معروف نیست چرا که معروف‌ها منکر شده و منکرات معروف می‌شوند که حاصل این موضوع حقوق‌های نجومی است و جالب این است که نجومی بگیران کار خود را توجیه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در رابطه با ناشناخته ماندن قرآن در میان مردم به فرمایش حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: آنهایی که حاملان قرآن هستند آن را به پشت سر می‌اندازند و قرآن در میان مردم است اما با مردم نیست و قرآن و دوستداران قرآن از جامعه و خانه‌های مردم طرد می‌شود.

وی با اشاره به فرازی دیگر از نهج البلاغه بیان کرد:در آخر الزمان مردم قسم می‌خورند که از هم بپاشند و جدا شوند چرا که هیچ کدام در صراط مستقیم نیستند که امروز رهبر مظلوم انقلاب فریاد اتحاد می‌زنند اما هزاران نفر دیگر در حال بنای تفرقه در دنیا هستند که اگر این دو میلیارد جمعیت مسلمان جهان متحد شوند منافقین توان نفوذ ندارند.

محمدی در خطبه دوم نماز با اشاره به وصیت امام حسن عسگری(ع) به یکی از یاران خود بیان کرد:فروکش کردن خشم در زمان عصبانیت، عمل به صله رحم، تفکر در دین خدا، شرکت در خوشی و مشکلات اطرافیان، عمل به امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از گناه در آشکارا از جمله اعمال سعادت و خوشبختی انسان است.

وی افزود:باید در بین جوانان جامعه انگیز ایجاد شود چرا که اگر انگیز دینی نباشد جوانان ما موفق نبوده و پیشرفت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اختلاف نظرات بوجود آمده در بین سرا قوه بیان کرد:ضد انقلاب‌های خارج نشین به دنبال مشاهده مشکلات در میان دولتمردان ایران هستند و ما از سران سه قوه انتظار داریم که با اعتدال و یکپارچگی عمل کنند تا موجبات نگرانی و آزردگی امت را فراهم نکنند.

محمدی در رابطه با تعلل در پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها بیان کرد:ظاهرا از سوی دولت وام‌هایی به عنوان وام ازدواج تعیین شده که بانک‌ها زیر بار این موضوع نمی‌روند و خواسته ما جلوگیری از کارشکنی بانک‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات