شاعران نیشابوری برگزیدگان ششمین جشنواره بین ‌المللی شعر انقلاب در شیراز شدند

با حضور مسئولان و شاعران داخلی و خارجی از شاعران نیشابوری برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب در شیراز تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۳۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: شعر انقلاب آرمان‌ساز، هدایتگر و مسئول است که راوی حماسه‌های انقلاب است و شعر ایام‌الله شمرده می‌شودکه  بر این مبنا شاعر انقلاب فردی است که به ایام الله توجه دارد.
 
خلیل اله عراقی افزود:الحمدلله شعرای ما از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و روزهای سرنوشت‌ساز زیاد یاد کرده‌اندکه ما نیز در یوم‌الله ۹ دی هستیم، روزی که ملت ما حماسه آفریدند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد ممکن بود نسخه‌ای که امروز در سوریه اجرا شد برای ما نوشته شود تا ما چنین سرنوشتی داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره بین المللی شعرانقلاب با محورهایی از جمله عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رافت ملی، گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در نظر گرفته شد که این دوره از جشنواره با حضور 70 شاعر داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد که این اشعار در دو قالب شعر نو و کهن ارائه گردید.
 
عراقی یادآورشد: در این دوره از جشنواره مجموعه شعر کهن استاد خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری به عنوان نفر سوم و در بخش تک‌اثر شعر نو ملیحه سادات قاضی شاعر جوان نیشابوری معرفی شدند.
 
وی بیان کرد: در کنار هم قرار گرفتن شاعران جوان و پیشکسوت در حوزه انقلاب کشور از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره بود.
 
عراقی  اذعان کرد: در بخش بین الملل شاعرانی از کشور سوریه، تاجیکستان، آذربایجان، عراق، هلند، لبنان و کویت به خواندن اشعار خود در زمینه انقلاب کشورهای خود و بهار اسلامی سرودند.
 
معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: با حضور مسئولان و شاعران داخلی و خارجی  از شاعران نیشابوری با اهدای جایزه ولوح سپاس به عنوان برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب در شیراز تجلیل گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها