همایش مشترک فرماندهان بسیج و علمای اهل سنت و تشیع فریمان برگزار شد

همایش مشترک فرمانده‌هان بسیج، علمای اهل سنت و تشیع فریمان در محل حسینیه امامت جمعه فریمان برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۱۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان رضوي، سرهنگ دوم پاسدارحسین شمس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه فریمان در این همایش با بیان این‌که کسانی که بین شیعه و سنی تفرقه می‌اندازند نه شیعه هستند و نه سنی، اظهارکرد: قرآن کریم تاکید زیادی به بحث وحدت دارد و در آیات مختلفی در خصوص وحدت و همبستگی اشاره شده است.

وی افزود: رحمت پیامبراکرم(ص)، شامل همه انسان‌ها می‌شود، لذا در مسیر وحدت میان اقوام و همه مسلمانان قدم‌ برداشتند.

شمس به بیان نقش روحانیت و نخبگان اهل تسنن و تشیع از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و تصریح‌ کرد: هدف دشمنان اسلام و نظام اسلامی، اختلاف افکنی در بین اقوام مختلف جامعه و جلوگیری از گسترش نهضت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه فریمان در پایان خاطر نشان‌کرد: نفوذ در بین نخبگان و ایجاد اختلاف میان علمای تشیع و اهل تسنن یکی دیگر از برنامه‌های دشمن است که با هوشیاری علما و نخبگان جامعه و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله) توطئه های آنان خنثی می‌شود.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی یزدان‌آباد، امام‌جمعه شهرستان فریمان اظهارداشت: برخی اعمال عبادی همچون اقامه نماز جماعت، درس وحدت و یکپارچگی را به ما می‌آموزد، لذا اگر دچار اختلاف و جدایی شدیم باید منتظر عذاب الهی باشیم.

وی افزود: دشمن درصدد اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است و مشاهده می کنیم که برای پیشبرد اهداف شوم خود از شیعه و سنی سوء استفاده‌کرده و با مقوله دین در برابر دین اسلام توطئه می‌کند که البته هوشیاری بزرگان اهل سنت و شیعه موجب بغض و کینه دشمن شده‌است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به این که دشمن تصویر زشت و خشنی از اسلام و مسلمانان به نمایش می‌گذارد، اظهارکرد: با وحدت و همدلی بین مسلمانان و سایر اقوام این هدف دشمن نیز راه ‌به جایی نخواهدبرد.

شیرعلی عظیمی، مولوی اهل سنت شهرستان فریمان نیز در این همایش ضمن تاکید بر حفظ وحدت و همدلی میان شیعه و سنی اظهارداشت: علما و روحانیون اهل سنت فریمان اجازه نخواهند داد کسی، در هر لباس و جایگاهی که باشد به مقدسات اهل تشیع اهانت‌کند و در صورت بروز چنین خطایی قاطعانه با او برخورد خواهیم‌کرد.

مولوی عظیمی با بیان این‌که با حفظ اصول اسلامی در مقابل دشمن مشترک یعنی اسراییل و آمریکا می‌ایستیم، تصریح‌کرد: امروز مسئله وحدت یک مسئله استراتژیک و اساسی است.

عظیمی در پایان گفت: علمای اهل سنت فریمان در کنار امام جمعه و مسئولان شهرستان هستند و هیچ‌گونه اقدام و عملی که باعث خدشه به مقدسات اسلام و نظام اسلامی بشود را انجام نمی‌دهیم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها