خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر عنوان کرد

لزوم آموزش باور ولایت‌مداری به نسل جوان/ولایت‌مداری رمز آزادی حلب

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رزمندگان اسلام و مدافعان حرم به فرمایشات ولی فقیه باور و ایمان داشتند و ثابت کردند که حرف، حرف ولی فقیه است، گفت: باید تلاش کنیم این باور ولایت‌مداری را به نسل جوان امروزی بیاموزیم.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۶۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و سالگرد شهادت شهید «رسول هوشیاری» مراسمی به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت علی ابن ابیطالب(ع) در منزل این شهید بزرگوار برگزار شد.

امام جمعه ملایر در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: جمهوری اسلامی توسط شهدا به ما به امانت سپرده شده است.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری با بیان اینکه مقام شهدا یک مقام ویژه است، افزود: رسیدن به این مقام نیز یک سعادت است.

وی ادامه داد: اگر یک بررسی اجمالی داشته باشیم که شهدا چه ویژگی‌های داشتند که به مقام شهادت رسیدند باید گفت این بزرگواران از عمر خود به خوبی استفاده کردند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهادت فیضی است که ما همیشه از خدا می خواهیم، ابراز داشت: این سفره‌ای است که ۱۴قرن پیش نبی مکرم اسلام(ص) گسترده است و بعد از ۱۴قرن نیز افرادی می آیند و از این سفره بهره‌مند می شوند، آنان نگاهشان به نور خدا است با عینک تقوی که خداوند به آنها داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی خانواده است که سهم مهم و کلیدی دارد، گفت: اسلام و حتی کارشناسان غربی نیز بر این امر تأکید دارند که هیچ کانونی موثرتر از کانون خانواده نیست، یک لقمه حلال با داشتن مادری پاکدامن ، خداشناس، خداترس و تحت تعالیم آموزه های دینی اثر دارد.

برقراری اضافه کرد: وای به حال بچه‌های آخر الزمان از دست پدران و مادران مسلمان و مومن که واجبات را به آنان یاد نمی‌دهند و عینک بدبینی به فرزند خود می‌دهند که به هیچکس و هیچ‌چیز اعتماد و اعتقاد ندارد.

* اسلام در مقابل تمام زیاده‌خواهان ایستاده است

وی گفت: یک خانواده مومن و تربیت شده اسلام ناب از همان طفولیت با اذان و اقامه بچه را بزرگ می کنند اولین اسمی که شنیده است نام مبارک پیامبر(ص) است و اسمی هم که برایش انتخاب می کنند رنگ و بوی اسلام دارد که همه به برکت اسلام است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه اسلام در مقابل تمام زیاده‌خواهان ایستاده است، تصریح کرد: برای تربیت یک لقمه حلال، پرداخت خمس و زکات و طهارت عملی کار خود را می کند و دوره آموزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مرحله بعدی اطاعت از ولایت و رهبری است، ادامه داد: شهدا دستور ولی فقیه را دستور خدا می دانستند و ما نیز باید این روحیه را در خود حفظ کنیم.

برقراری گفت: این روحیه است که امروز حلب را آزاد می‌کند وگرنه امثال کسانی که به امام(ره) در آن زمان ایراد می گرفتند امروز نیز می گویند آنان که سوریه می‌روند برای پول است.

وی یادآور شد: وقتی به سوریه حمله کردند کسانی که ادعای سیاست داشتند می‌گفتند ما با بشار اسد کاری نداریم ما باید به آینده بعد از بشار فکر کنیم و تنها کسی که فرمود باید از بشار اسد حمایت شود چون حفظ بشار به معنای حفظ اصل اسلام، فلسطین و لبنان است این را از دست بدهیم همه را از دست داده ایم مقام معظم رهبری بود و کسانی همانند سردار «همدانی»ها که ذوب در ولایت بودند.

امام جمعه ملایر افزود: کسانی که می گفتند در سوریه دموکراسی نیست کسانی هستند که الفبای دموکراسی را بلد نبودند مثل قطر و عربستان چه می دانند دموکراسی یعنی چه و به این مسائل دامن می زدند.

وی بیان کرد: رزمندگان اسلام و مدافعان حرم به فرمایشات ولی فقیه باور و ایمان داشتند و ثابت کردند که حرف، حرف ولی فقیه است و آن را با جهاد و مجاهدت خود به کرسی نشاندند و این باور به تربیت خانوادگی آنها برمی گردد.

برقراری با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی است، گفت: باید متوجه و هوشیار باشیم تا ناخواسته به این خط دشمن کمک نکنیم.

وی با بیان اینکه شهید «هوشیاری» بصیر و هوشیار بود، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار با داشتن ۶فرزند می رود تا دستور ولی فقیه را اجرا کند چراکه نگاهش به ولایت فقیه و یک نگاه آرمانی است بنابراین ما نیز باید تلاش کنیم این باور ولایت‌مداری را به نسل جوان امروزی بیاموزیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات