خبرهای داغ:
رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان خبر داد

راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در همدان

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان ساخت مرکز جامع سرطان و مرکز جامع زنان در همدان را از اولویت‌های این مجمع دانست و گفت: به همت و تلاش خیرین به زودی شاهد راه اندازی مرکز جامع سرطان در همدان هستیم.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۳۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدصادق صبا امروز در نخستین گردهمایی مجمع خیرین سلامت و آموزش و پرورش با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت در حدود 7 سال در کشور تاسیس شده است،اظهار داشت: اساس تفکر و شالوده مجمع خیرین سلامت این است که توقعات سلامتی مردم را به نیازهایشان تطبیق دهیم و بر این اساس به مطالبات مشخص در جامعه تبدیل کنیم.

وی افزود: این مطالبات را نباید فقط از مسئولین ذی‌ربط متولی امر سلامت دنبال کنیم و خود نیز باید در رفع نیازهای مشخص و معین شده مشارکت کنیم.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و درمان بیان داشت: هدف ما بر طبق فرمایشات رهبری این است که اگر در کشور شخصی بیمار می‌شود نباید به جزء درد بیماری هم و غم دیگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف کاملا مشخص و روشن است، ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف یک برنامه ریزی و مشارکت و چراهایی نیاز هست که بتوانیم در این زمینه قدم برداریم.

صبا با تاکید بر اینکه باید توقعات سلامتی را بر نیازهای واقعی تطبیق دهیم، تصریح کر د: بر اساس آمار عمده حوادث و تصادفات بر اساس بی احتیاطی و عدم خود مراقبتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ خود مراقبتی را از کودکی به فرزندان آموزش دهیم، افزود: چرا ما نباید بدانیم که چطور از خود مراقبت کنیم تا به انواع سرطان ها و بیماری ها دچار نشویم؟

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به اینکه هرگاه از مجمع خیرین سلامت صحبت می شود افکار به سمت مددکاری و کمک به بیماران معطوف می شود، ادامه داد: این یک بخش از مجمع خیرین سلامت است ولی بخش دیگر آن ترویج فرهنگی خود مراقبتی است.

وی با بیان ضرورت انتشار آمار و گزارشات حوادث تصریح کرد: باید این آمار انتشار یابد تا بدانیم تا چه حد حوادث غیرقابل پیشگیری اتفاق می‌افتد و کارشناسان بر این اساس مواردی را طراحی کنند تا از حوادث پیشگیری شود.

صبا با بیان اینکه اساس کار مجمع خیرین تاکید بر خود مراقبتی به کمک فرهنگیان است، افزود: باید هر مدرسه به عنوان یک مدرسه بهداشت و سلامت باشد و دغدغه آحاد مردم و اولیاء و مربیان سلامتی باشد چراکه اگر سالم باشیم می‌توانیم برای خود وجامعه مفید باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اساسی درمان کشور فقط فضای فیزیکی و هزینه نیست، تصریح کرد: برای ارائه خدمت یکی از اهداف مجمع خیرین این است که فضاهای فیزیکی نامحدود را محدود کند.

* ضرورت توانمندسازی در بخش سلامت

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه زیبنده مردم همدان نیست بیماران در بیمارستانی در اتاق 8 خوابه درمان شوند، ادامه داد: در بیمارستان شهید بهشتی همدان با تلاش و زحمات اعضای هیئت علمی و کادر درمان شاهد این هستیم در صورتی که دنیا به نوعی دیگر به این قضیه نگاه می کند و بیماران باید در یک اتاق 27 متری یک تخته درمان شوند.

وی با اشاره به هزینه هایی که در تصادفات خرج می کنیم، ادامه داد: باید با پیشگیری از تصادفات، این هزینه‌ها را صرف احداث بیمارستان کنیم.

صبا ساخت مرکز جامع سرطان و مرکز جامع زنان در همدان را از اولویت‌های این مجمع دانست و بیان داشت: به همت و تلاش خیرین به زودی شاهد راه اندازی مرکز جامع سرطان در همدان هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش فضای فیزیکی مجمع خیرین با کمک دانشگاه علوم پزشکی یک خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی متاهل ساخته می شود، گفت: امید است متخصصین متعددی تربیت شوند تا بتواند خدمت‌های بهتری را به مردم ارائه دهند.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات اساسی و زیربنایی لازم از دیگر برنامه‌های این مجمع است، افزود: خوشبتانه با طرح تحول نظام سلامت و با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی این امر هدایت می‌شود و مرکز جامع سرطان و به‌خصوص بخش پرتو درمانی و شیمی درمانی به زودی به مرحله عمل می رسد.

وی با تاکید بر اینکه کمک به بیماران نیازمند از اولویت‌هاست، تصریح کرد: کمک به بیماران نیازمند با سه شعار اساسی هدف دار، عالمانه و اثرگذار همراه است.

صبا اظهار داشت: هدف ما ارائه آمار نیست بلکه می‌خواهیم به تعدادی بیمار که مشکل دارند از ابتدا تا مرحله بهبودی کامل کمک کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و مجمع خیرین سلامت اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه یک حساب مشترک ایجاد شده چنانچه پرسنل و کادر آموزش و پرورش برای بیماران خاص نیاز به کمک داشتند مبلغی را به این بیماران بدهیم.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان به ضرورت توانمندسازی در بخش سلامت اشاره کرد و بیان داشت: در راستای خود مراقبتی به منظور تشخیص زودرس بیماری و افزایش سلامت باید این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه دیناری از کمک خیرین در موارد دیگر صرف نمی شود، یادآور شد : تلاش ما این است که بین گروه‌های خیرین ایجاد اعتماد کنیم و با این اعتماد و همراهی و هم دلی بتوانیم به اهداف بلند مدت دست یابیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات