خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: برنامه‌های مناسبی در هفته مقابله با ایدز در شهرستان بهار در نظر گرفته شده که همایش بزرگی به همین منظور در کانون میعاد بهار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۹۳۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، محمد به‌نشان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار اظهار داشت: برنامه‌های مناسبی در هفته مقابله با ایدز در شهرستان بهار در نظر گرفته شده که همایش بزرگی به همین منظور در کانون میعاد بهار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت سرریز بیماری ایدز در بین افراد سالم جامعه، این بیماری قابل کنترل نیست و بدون رعب و وحشت و انگ زدن به دیگران باید اطلاع‌رسانی برای تامین سلامت عامه جامعه صورت گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار به آمار مبتلایان به بیماری ایدز در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: 27 نفر بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان بهار شناسایی شدند که از این میان 11 نفر فوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین راه ابتلا به این ویروس در شهرستان اعتیاد تزریقی است که به سمت تماس‌های پرخطر جنسی پیش می‌رود، ادامه داد: مردم شهرستان بهار برای مشاوره و آزمایش رایگان و کاملاً محرمانه می‌توانند به درمانگاه شماره یک بهار مراجعه کنند و افراد شناسایی شده به صورت ویژه تحت درمان و آموزش قرار می‌گیرند.

به‌نشان بهترین راه جلوگیری از همه‌گیری ایدز را پیشگیری و آگاهی‌بخشی برشمرد و گفت: ایدز صرفا موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و باید همه در این خصوص آگاه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات