خبرهای داغ:
آیین سنتی "چهل هشتم" در اقا علی عباس (ع) بادرود

آئین سنتی 28 صفر که در نزد اهالی بادرود به "چهل و هشتم" معروف است

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ، مراسم 28 صفر (چهل‌وهشتم) جمعیت زیادی از شهرهای دور و نزدیک به‌ ویژه از کاشان، آران و بیدگل، اردستان، مهاباد و اهالی ولایتمدار بادرود و روستاهای تابعه به زیارت حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع)رهسپار می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۵۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گفته حجت الاسلام علیرضا محلوجی مدیر اجرایی آستان مقدس آقا علی عباس (ع) مراسم گرامی‌داشت ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بادرود این روز، به‌ یک روز خاص در تقویم این منطقه گنجانده‌شده است.

مراسم امسال امامزاده اقا علی عباس (ع) با برپایی موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی و پیاده‌روی عاشقان پیامبر و عزاداری و زنجیر زنی هئیت های مذهبی همراه بود

قرائت زیارت امین‌الله و مداحی مداحان در سوگ و رثای پیامبر رحمت و مغفرت و سخنرانی ز دیگر برنامه های آیین 28 صفر در این بقعه متبرکه شاخص کشور بود.

حجت‌الاسلام قاسمی امام‌جمعه بادرود در صحبت‌های کوتاهی خواستار توجه ویژه مسؤولان به این امامزاده جهت تامین اعتبار و بودجه کافی و امکانات لازم برای زائران شد.

برپایی موکب حسینیه مرکز شهر بادرود و پخت 8 هزار پرس غذا و توزیع در بین زائران ازجمله نکات قابل‌تقدیر مراسم امروز امامزاده آقا علی عباس(ع) بود

ارسال نظرات