خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

شیعه نباید به خرافات گرفتار شود

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شیعه نباید به خرافات گرفتار شود، گفت: برخی در شب اول ماه ربیع الاول به درب مساجد می روند و از این رفتارهایی که خرافاتی بیش نیست انجام می‌دهند مردم به این خرافات دامن نزنند و از مسئولین درخواست می‌کنم اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۳۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به به آیات قرآن کریم بیان داشت: قرآن کریم در مورد شخصیت پیامبر عظیم الشان(ص) و معرفی نبی مکرم اسلام بیش از ۴۰۰ آیه دارد و اگر بخواهیم آن حضرت را بشناسیم باید مسیر شناخت را قرآن قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر مسیر شناخت قرآن باشد ما را به مقصد می‌رساند، افزود: برخی مسیر شناخت پیامبر(ص) را غیر قرآن قرار داده‌اند که غالباً نمی‌توانند انسان را به مقصد برسانند و حق پیامبر(ص) را ادا کنند.

امام جمعه ملایر گفت: وقتی قرآن کریم معرف پیامبر(ص) باشد حق مطلب ادا می‌شود چراکه خدای متعال خالق پیامبر(ص) است بنابراین می‌تواند حق پیامبر(ص) را ادا کند.

وی افزود: در بین ۱۲۴هزار پیامبر، خدای متعال به جان هیچ یک از پیامبران قسم نخورده است جز به جان پیامبر اکرم(ص) بنابراین مشخص می‌شود که این جان شیرین‌ترین و محبوب‌ترین جان‌ها نزد خداوند است وقتی جانش را به خطر می‌اندازد، برای جامعه بشری دلسوزی می کند این نشان از عظمت پیغمبر(ص) در پیشگاه خدای متعال است.

برقراری ابراز داشت: خداوند در قرآن انبیا را با اسم یاد می‌کند، ولی پیامبر اکرم(ص) را به اسم نمی‌خواند و می‌فرماید «یا ایها النبی»، «یا ایها الرسول» و... با وجود اینکه اگر خداوند متعال پیامبر (ص) را به اسم می‌خواندند عین ادب بود چون خالق ایشان است، با این حال حرمت پیامبر(ص) را نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی در شب اول ماه ربیع الاول به درب مساجد می روند و از این رفتارهایی که خرافاتی بیش نیست انجام می‌دهند مردم به این خرافات دامن نزنند و از مسئولین درخواست می‌کنم اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه ملایر افزود: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند«امت من به ۷۳ فرقه تبدیل می شوند که72 فرقه آنها در دوزخند و یک فرقه از آنها نجات یافته که آنها کسانی هستند که چنگ بدامان تو زنند و اصحاب تو باشند، اهل نجاتند» بنابراین شیعه نباید به خرافات گرفتار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات