خبرهای داغ:
مسئول کل ستاد اربعین شهرستان همدان خبر داد

برپایی 12 موکب در شهرستان همدان/ ثواب خادمین کمتر از ثواب زائران نیست

مسئول کل ستاد اربعین شهرستان همدان گفت: امسال در شهرستان همدان 12 موکب برپا شده و به‌طور شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی هستند که بودجه آنها نیز مردمی است.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۳۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی در همایش خادمین حسینی در حسینیه امام(ره) اظهار داشت: زمانی که حاجیان ما به مکه و مدینه می‌رفتند تمام زمزمه آنان کربلا بود و می‌خواستند که راه کربلا باز شود.

وی گفت: به برکت خون شهدا و با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و دعاهای مردم راه باز شد و جمعیت به زیارت کربلا می‌روند و ما شاهد اربعینی هستیم که بعد از باز شدن راه کربلا در جهان حرف اول را می‌زند.

مسئول کل ستاد اربعین شهرستان همدان عنوان کرد: سال گذشته حدود 20 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند اما امسال 25 میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه افزاد: امسال در شهرستان همدان 12 موکب برپا شده و به‌طور شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی هستند که بودجه آنها نیز مردمی است.

اسماعیلی بیان کرد: این موکب ‌ها شماره‌گذاری شده‌اند و به ترتیب از میدان امام حسن(ع) جاده ملایر تا شهر جورقان پارک الغدیر و میدان فرودگاه و بوستان نماز شهرک فرهنگیان، بوستان فدک و روبروی آن، حسینیه چهارده معصوم(ع) خوئینی‌ها و حسینیه چهارده معصوم(ع) ابتدای شهرک اسلامشهر، روستای مهدی‌آباد آموزشگاه قدس و روبروی آن پادگان قهرمان به زائرین خدمات‌رسانی می کنند و تعدادی از آنها مختص رفت و تعدادی نیز مختص برگشت هستند.

وی با بیان اینکه نقش خواهران را چه در دوران انقلاب و چه در عزاداری‌ها و چه در اربعین نباید نادیده گرفت، تأکید کرد:. جمعیتی که در پشت صحنه آماده خدمت‌رسانی هستند کار خواهران موکب است که در آنجا نیز همکاری دارند. مسئول کل ستاد اربعین شهرستان همدان با بیان اینکه مرکزیت این موکب‌ها حسینیه امام(ره) است، افزود: کربلا اگر امروز به دست ما رسیده به دلیل نقش مؤثرحضرت زینب(س) بوده است، خواهری که امام حسین(ع) به ایشان می‌فرماید «در نماز شبت مرا فراموش نکن».

وی عنوان کرد: قهرمان صحرای کربلا حضرت زینب کبری(س) است که نقش ایشان پیام‌رسانی این واقعه مهم بوده است.

اسماعیلی گفت: شهر شام با شمشیر حضرت علی(ع)، با ارسال نیرو توسط امام حسن(ع)، با مقام امام حسین(ع) فتح نشد اما با دو خطبه تاریخی این بانو چنان فتح شد که تمام تاریخ در حیرت هستند که چه شد این شهری که با اهل بیت(ع) آشنایی نداشت و اینها را خارجی می دانستند، اینگونه برگشتند و در همان شهر اولین عزاداری امام حسین(ع) برپا شد.

وی با تأکید بر خدمات‌رسانی به زائران خاطرنشان کرد: زینب‌وار و زینب‌گونه در موکب‌ها خدمت کنید و بدانید که ثواب شما خادمین کمتر از ثواب آنهایی که رفتند و از نزدیک زیارت می کنند، نیست.

مسئول کل ستاد اربعین شهرستان همدان بیان کرد: یک زائر که به کربلا می‌رود خداوند به او به اندازه یک زائر ثواب می‌دهد اما در اینجا به تعداد نفراتی که خدمت می‌کنید ثواب می‌دهد و خداوند هر چه به آنها ثواب می‌دهد به کسانی که در خدمت زائران بودند نیز این ثواب را می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات