امام‌جمعه قوچان تاکید کرد

ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های قوچان

امام‌جمعه قوچان تاکید کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و کلاس‌های متعدد خارج از عناوین درسی باید در دستور‌کار و برنامه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۶۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی در اجتماع بزرگ عاشورائیان در نمازخانه دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان اظهار داشت: باید مبنای زندگی را تحت مسائل فطری قرار بدهیم و فطرت را با مبانی اسلام همراه کنیم و از دست‌کاری آن مواظبت و مراقبت داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در جامعه به نیت روشنگری و دانستن همه‌چیز ذات جامعه دست‌کاری می‌شود، تأکید کرد: ذات جامعه دارای عزت و کرامت بوده و برای جلوگیری از دست‌کاری شدن آن باید جامعه دانشگاهی و حوزوی کار و تلاش کنند تا یک جامعه خوب به همراه مبانی دینی در زندگی پیاده‌سازی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با تأکید بر اینکه باید به توحید خوب و اعتقادی در جامعه بپردازیم تا جامعه جدی‌تر در مقابل ناهنجاری‌ها بایستد، گفت: باید مسائل اصلی را به جامعه و تک‌تک خانواده‌ها تفهیم کرد و جامعه حوزوی و دانشگاهی به ریزترین موضوعات جامعه ورود پیدا کنند.

دستجردی با بیان این مطلب که برخی‌ها به‌دنبال سیاه‌نمایی در جامعه هستند، تصریح کرد: جوان امروز به‌طور قطع از جوان دوران گذشته بهتر است زیرا آن جوان برای انجام یک گناه باید پناهگاهی را پیدا تا آن گناه را مرتکب شود اما دسترسی به گناه در حال حاضر راحت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه امروز هجمه‌های دشمن در قالب فضاهای مجازی راحت‌تر منابع مختلف را در اختیار جامعه قرار می‌دهد که باید از این موضوع مواظبت جدی صورت بگیرد، بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و کلاس‌های متعدد خارج از عناوین درسی باید در دستور‌کار و برنامه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان قرار بگیرد.

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه باید تابلوی توحید و مبنای زندگی اسلامی در جامعه دیده شود، یادآور شد: رفت‌ و آمدهای بزرگان علمی و حوزوی به دانشگاه‌ها صورت بگیرد و مسائل معنوی با وحدت بیشتر میان حوزه و دانشگاه به عرصه دانشگاهی ورود پیدا کند زیرا رفت‌ و آمدهای معنوی مشکلات را حل می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها