خبرهای داغ:

سوگواره ملی تعزیه در شهرستان خمینی‌شهر به کار خود پایان داد

سوگواره ملی تعزیه در شهرستان خمینی‌شهر با معرفی گروه‌های تعزیه و تعزیه خوان‌های برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۹۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شامگاه شنبه در آیین اختتامیه سوگواره ملی تعزیه که به میزبانی شهرستان خمینی شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: به همت مرکز ملی اسناد استان اصفهان کتاب «مکتب تعزیه اصفهان» به عنوان یک میراث ناملموس به چاپ رسیده که یک اثر ارزشمند در تاریخ ایران محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: اصفهان باید محور هنر تعزیه کشور شده و از ظرفیت‌های گوناگون تعزیه در کشور برای تقویت این برنامه ملی استفاده شود.

وی گفت: در قالب تعزیه، ایمان و محبت و آگاهی بخشی مردم به خاندان عصمت و طهارت تقویت می‌شود و تعزیه می‌تواند افراد مختلفی را به این خاندان جذب کند و ارتباط دهنده آنان با اهل‌بیت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنر صحیح تعزیه و عزاداری را باعث آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه برشمرد و تصریح کرد: هر میزان محبت و عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت بیشتر شود ایمان مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل انتخاب خمینی شهر برای میزبانی از گروه‌های تعزیه خوانی کشور و اجرای سوگواره ملی تعزیه عشق و علاقه وصف نشدنی مردم خمینی شهر به خاندان اهل‌بیت بود که زبان زد است.

فرماندار خمینی شهر در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان 350هزار نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: در شهرستان خمینی شهر حدود 30 گروه تعزیه و بیش از 400 تعزیه خوان وجود دارد و هیئات مذهبی متعددی فعالیت دارند.

احمد رضوانی افزود: این شهرستان ویژگی‌هایی دارد که افتخاری برای مردمش است، خمینی شهر به دلیل سابقه مذهبی که داشته از زمان آیت‌الله بروجردی به عنوان حسینیه ایران شناخته شده است.

وی تصریح کرد خیران بسیار در عرصه‌های متفاوت در این شهرستان حضور دارند، مردم این خطه 2300شهید را تقدیم نظام و اسلام کرده‌اند همچنین این شهرستان علما و مشاهیر بسیاری را در خود پرورش داده است.

به گزارش بسیج، در پایان با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر از گروه‌های تعزیه و تعزیه خوان‌های برتر این سوگواره ملی با اهداء تندیس، کتب مختلف با موضوعیت تعزیه و هنر اسلامی، هدایای نقدی و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات