خبرهای داغ:
حاج حسین هوشیار:

پیاده‌روی اربعین قدرت شیعه و بصیرت عاشورایی را به نمایش می‌گذارد

مداح مطرح کشورمان معتقد است: پیاده‌روی عظیم مسلمانان در روز اربعین، قدرت شیعه و بصیرت عاشورایی را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۹۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حاج حسین هوشیار در آستانه راهپیمایی اربعین اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین همایش رونمایی از قدرت شیعه و اعجاز عشق به امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: هر کس در حد توان خود، هر چه می‌تواند باید در راه توسعه این همایش بزرگ و عظیم شیعیان جهان هزینه کند و در این مسیر با شور و شعور حسینی گام بردارد.

هوشیار با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین محل نشر فرهنگ عاشوراست، اضافه کرد: نشر فرهنگ عاشورا از رسالت‌های مهم است و اکنون قیام عاشورا در ایستگاه جهانی شدن قرار دارد و این مهم را در پیاده‌روی اربعین شاهد هستیم.

مداح مطرح کشورمان با اشاره به اینکه باید تمام تلاش قدمی، جانی و مالی‌مان را در راه سیدالشهدا (ع) انجام دهیم تا به شکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، شوکت شیعیان جهان افزوده شود، تصریح کرد: باید این هزینه‌ها را در راه فرهنگ و بیان شعور حسینی انجام داد.

هوشیار با بیان اینکه رمز ماندگاری پیام عاشورا در گردهمایی‌هایی مانند پیاده‌روی اربعین و نمایش قدرت‌هاست، اضافه کرد: باید پرشورتر در این راهپیمایی بزرگ شرکت کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا نخستین اربعین امام حسین (ع) را با کاروان اسرا در کربلا شکل دادند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) از زمان عقیله بنی‌هاشم آغاز شد و بعد از هزار و ۴۰۰ سال به ما به امانت رسیده است.

هوشیار ادامه داد: شاید تا 40 سال قبل کمتر کسی متوجه می‌شد که منظور از این حدیث امام حسن عسگری، «یکی از علائم شیعه زیارت اربعین است»، چه باشد.

مداح مطرح کشورمان اظهار کرد: امروز که بنا به تعبیر بسیاری از علما، آخرالزمان را درک می‌کنیم و نسل ما بهتر از نسل‌های قبل متوجه اربعین است.

وی معتقد است: پیاده‌روی عظیم مسلمانان در روز اربعین، قدرت شیعه و بصیرت عاشورایی را به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار