خبرهای داغ:
در مسیر انتقال آب سد کوچری گلپایگان به قم

افتتاح تصفيه خانه آب گلپايگان

با حضور حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو طرح آبرسانی و تصفیه خانه آب گلپايگان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۷۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان به نقل از بیان نیوز گلپایگان، حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو در طرح آبرسانی و افتتاحیه تصفیه خانه شهرستان گلپایگان اظهار داشت: سلسله کارهای وسیعی برای اجرای طرح آبرسانی، ساخت سد و شبکه آبرسانی در شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب تا قبل از استفاده از پروژه تصفیه خانه در شهرستان عنوان کرد: منشأ این آب سد کوچری از الیگودرز می باشد و سپس ۴ مسیر انحرافی زده شده و از مجموع چند تونل به مسافت ۵۶ کیلومتر با فاصله ٨ کیلومتری، سدی به نام کوچری ساخته و تکمیل شد.

وی در ادامه بیان کرد: آب ذخیره شده در سد کوچری برای تأمین آب شرب ١٠ شهر و ۲۵۰ روستا می باشد؛ یکی از این شهرها که آب شرب آنها تأمین خواهد شد گلپایگان می باشد.

وزیر نیرو اعلام کرد: طرح سد کوچری با هزینه ای بالغ بر ٩٠٠ میلیارد تومان به به بهره برداری رسید.

وی در خصوص پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی و مشکل آب شهرستان گفت: وجود سد کوچری و ذخیره سازی آب در این طرح باعث خواهد شد آب بیشتری به منابع آب زیرزمینی وارد شود.

چیت چیان با اشاره به کم آبی و بروز خشکسالی در کل کشور بخصوص منطقه مرکزی گفت: عدم بارش باران در سال های اخیر بر سفره های زیرزمینی تأثیر گذاشته است که وجود این سد در منطقه بر روی سفرهای آبی تأثیر مثبتی خواهد داشت.

وزیر نیرو در خاتمه نسبت به ایجاد منطقه گردشگری در شهرستان تأکید کرد: بحث گردشگری مستلزم تصویب مراجع قانونی برای جلوگیری از بروز مشکلات است.

در بحث سد کوچری باید اقداماتی برای حفاظت اراضی صورت گیرد

محمدعلی طرفه معاون عمرانی استانداری اصفهان در ادامه بیان داشت: طی دو روز گذشته در استان شاهد حضور معاون اول رییس جمهور و افتتاح طرح‌هایی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان بودیم.

وی با اشاره به پیگیری مشکل حق آبه شهرستان و بحث مدیریت سد کوچری بیان داشت: احداث سد کوچری اهداف و طرح های مختلفی داشته است و ظرفیت‌های خوبی را برای شهرستان ایجاد کرد و آب شرب مطلوب و مناسب در اختیار مردم قرار داد که از امتیازات خوبی برای شهرستان می باشد.

طرفه پروژه سد کوچری را اقدام تاریخی برشمرد که آثار و برکات این طرح برای مردم ماندگارخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت مطالبات شهرستان گفت: قطعا طرح مسائل در چهار چوب وزارت نیرو می باشد و به دستور مدیران از طرف شما حل خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفت در بحث سد کوچری تأکید کرد: اقدامات اولیه در جهت حفظ اراضی انجام شود و قطعاً این اقدامات در جهت انتفاع خود شهرستان گلپایگان خواهد بود.

ارسال نظرات