خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرضا مطرح کرد

بازآفرینی سیر تاریخ انقلاب اسلامی در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شهرضا

فرمانده سپاه شهرضا گفت: در هفته بسیج امسال در قالب برگزاری «نمایشگاه اقتصاد مقاومتی»، سیر تاریخ انقلاب اسلامی در شهرضا و سرگذشت شهدا و سرداران بزرگ دوران جنگ تحمیلی، بازآفرینی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سرهنگ جواد داستانی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: در هفته بسیج امسال در قالب برگزاری «نمایشگاه اقتصاد مقاومتی»، سیر تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا و همچنین سرگذشت شهدا و سرداران بزرگ دوران جنگ تحمیلی، بازآفرینی می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه 30 غرفه با موضوع اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان عرصه‌های مختلف کارآفرینی و افرادی که با اخذ تسهیلات از قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان، اقدام به ایجاد عرصه‌های مختلف کرده‌اند، برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس سرشار از لحظات غرورآفرینی است که ملت بزرگ ایران در دفاع از ارزش‌های دینی و کشور و انقلاب خلق کردند و باید این لحظات ثبت و به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی شهدای شاخص دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: معرفی شهدای شاخص و سرداران شهید همانند شهید همت، شهید طباطبایی و شهید قانع در شهرستان و شهیدان بزرگی همانند شهیدان باکری و خرازی، و همچنین معرفی سایر شهدا به مردم از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

داستانی گفت: در آرشیو یادگارهای دوران دفاع مقدس در شهرستان فیلم‌ها و عکس‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها تاکنون به نمایش گذاشته نشده است، حتی بسیاری از خانواده‌های شهدا نیز از وجود این تصاویر باخبر نیستند اما در این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌شود تا با نمایش این آثار، فرهنگ دوران دفاع مقدس به خوبی به دیگران نمایش داده شود.

نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه باید جاذبه‌های فرهنگی تاریخ انقلاب را یافته و آنها را به نسل‌های جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم، گفت: برگزاری جلسات خاطره گویی و بیان چهره به چهره خاطرات دوران انقلاب و و جنگ تحمیلی در قالب برنامه‌های فرهنگی، تأثیر به سزایی در جذب جوانان و نسل‌های سوم و چهارم به ارزش‌های انقلاب و آشنایی آنها با این ارزش‌ها دارد.

محسن گلابی افزود: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حماسه‌های ملی مردم ایران هستند که همراه به شنیدن خاطرات و مطالبی از آن علاقه مند بوده‌اند بنابراین باید از هر فرصتی برای بیان تاریخ آن دوران استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بیان خاطرات و تاریخ دوران دفاع مقدس در قالب نمایش‌های سنتی همچون «پرده خوانی» سبب جذب بیشتر افراد به شنیدن این مطالب و افزایش تأثیر آنها می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها محدود به مواد نظامی نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی بود که سبب ایجاد پیشرفت و کسب دستاوردهای بزرگی در تمامی بخش‌ها از جمله نظامی، پزشکی و مهندسی شد که باید به همه افراد اطلاع رسانی و در معرض عموم نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشگام در این زمینه، برای مردم بسیار جذاب است، افزود: در حال حاضر در شهرستان شهرضا فعالیت‌های سیاسی آزادانه و در چهارچوب قانون دنبال می‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ارسال نظرات