فرماندار تربت جام:

پدافند غیرعامل یک ضرورت زیستی در دنیای فعلی است

فرماندار تربت جام اظهار داشت: امروز حوزه پدافند غیرعامل یک ضرورت زیستی در دنیای فعلی شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۷۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی رستمی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با اشاره به ضرورت زیستی در دنیای امروزی افزود: آموزش پدافند غیرعامل در پایین‌ترین سطوح از مدارس گرفته تا خانواده‎ها می‌بایست ادامه و عملیاتی شود و صرف سخنرانی هم نباشد.

وی ارزیابی و توان دستگاه های مختلف قبل از هر حادثه ای را ضروی دانست تصریح کرد: آمادگی شهرستان در مدیریت بحران بایستی سنجیده شود تا در موقع لزوم و حوادث احتمالی کلاف سر درگم نباشیم.

مهندس رستمی خاطر نشان کرد:  ترویج و تسری عامل های حیات انسانی بویژه "پدافند غیرعامل" در بدنه جامعه نیاز به کارگاه های آموزشی کاربردی و تخصصی هم نیست، بلکه طوری پیش برویم که این امر مهم به عنوان یک ضرورت برای مردم ملموس ، قابل درک و همه فهم باشد.

وی با ابراز امیدواری از شهروندان در فراگیری آموزش‌ها در مواجهه با حوادث ابرازداشت: در جهت کاهش آسیب پذیری ، مسائل روحی روانی و استرسی در شرایط تنگناه با دسترسی به حداقل ها خود،خانواده وهم وطنان  را از بحران خارج کنید .

وی اضافه کرد: یکی از راه های مهم آمادگی مردم در مواجهه  با بحران و حوادث احتمالی ذخیره سازی نیاز های اولیه مانند آب،غذا، سوخت و... است.

فرماندار تربت جام تأکید کرد: ضرورت آموزش و آمادگی دستگاه ها، نخبگان و مردم در جهت عملیاتی کردن "پدافند غیرعامل" از مطالبه های مورد توجه و موکد مقام معظم رهبری است.

وی در همین راستا یادآور شد: تجربه ثابت کرده هیچ کشوری با جنگ های نظامی ساقط نشده است، امروز جنگ های بیوتروریسم می توان اقتصاد یک کشور و جامعه را فلج و هزاران قربانی برجا بگذارد.

در ادامه کارشناس پدافند غیرعامل به مصادیق بیوتروریسم پرداخت و گفت: بیوتروریسم یعنی ایجاد ترس و وحشت یا نابودی یک فرد یا جامعه با بهره گیری از عوامل زیستی مختلف مانند آب،غذا،هوا و.. است.

مهندس نبی زاده با اشاره به چالش های حوزه بیوتروریسم افزود: امروزه مقابله با جنگ های نظامی«سخت» از جمله هشت سال دفاع مقدس به مراتب آسان تر از جنگ های «بیوتروریستی و نرم» است.

وی تصریح کرد: دشمن در «جنگ نرم» با ابرازهای مختلف رسانه ای، ماهواره ای و سایبری فضای جامعه را با شایعه پراکنی آلوده می کند که روشنگری وتبیین حقیقت کار بسیار دشواری است.

این کارشناس پدافند غیرعامل گفت: پخش ويروس، باكتري، ميكروب های سمي و بيماري زا به عنوان عامل اصلی جنگ های "بيوتروريستي" در دنیا محسوب می شود.

 وی عنوان کرد: دشمنان در این روش با تهديد و وادار ساختن يك دولت و ملت در کوتاه آمدن ازمواضع سياسي يا اجتماعي با  ایجاد وحشت و بروز بيماري و مرگ از جمله ویروس" فان وکس" در ميان انسان‏ها ، حيوانات و گياهان در پی خواسته های شوم خود برمی آیند.

بنی زاده متذکر شد: قدرت‏هاي استكباري همواره در انديشه ساخت سلاح‏هاي بيولوژيك و زيستي هستند تا با وارد ساختن كمترين زيان اقتصادي به صنايع و با بيشترين كشتار بتوانند به منابع حريف دست يابند.

 گفتنی است؛ کارگاه آموزشی و همایش پدافند غیرعامل با حضور روسای ادارات و نهادها، کارکنان و بسیجیان، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه های مقاومت بسیج به همت مدیریت بحران فرمانداری و معاونت عملیات سپاه تربت جام در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزارشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها