خبرهای داغ:
همزمان با ایام شهادت شهید خیزاب

نامگذاری یک مدرسه در قهجاورستان به نام شهید مدافع حرم مسلم خیزاب

به ابتکار امام جمعه قهجاورستان یک مدرسه دخترانه در شهر قهجاورستان به نام شهید مدافع حرم، شهید مسلم خیزاب نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۹۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به ابتکار امام جمعه قهجاورستان یک مدرسه دخترانه در شهر قهجاورستان به نام شهید مدافع حرم، شهید مسلم خیزاب نامگذاری شد.

امام جمعه قهجاورستان در این آیین با اشاره به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و شهدای کربلا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز با نامگذاری این مدرسه به نام شهید مسلم خیزاب حرکت بزرگی در جهت زنده نگه داشتن نام این شهید انجام شده است.

حجت الاسلام قاسمی افزود: کسانی که با این نامگذاری و کارهایی از این دست مخالفت می‌کنند خوی یزیدی دارند چرا که یزید دلش نمی‌خواست یادی از شهدای کربلا باقی بماند.

وی با بیان اینکه همه شهدای اسلام دارای قدر و منزلت زیادی هستند یاد آور شد: شهدای مدافع حرم حق بزرگی گردن همه ما دارند چرا که اگر آنها این جانفشانی ها را نمی‌کردند امروز باید در کوچه و خیابان‌های ایران به جنگ داعش و تکفیری‌ها می‌رفتیم.

امام جمعه قهجاورستان با اشاره به شهید مدافع حرم مسلم خیزاب خاطر نشان کرد: این شهید اولین شهید مدافع حرم قهجاورستان، اولین شهید مدافع حرم بخش مرکزی اصفهان و اولین شهید مدافع حرم لشکر مقدس 14 امام حسین است لذا این شهید، شهید شاخصی است.

وی با تشکر از اداره کل آموزش و پرورش جهت نامگذاری این مدرسه به نام یک شهید مدافع حرم بیان داشت: آموزش و پرورش در این راستا حرکتی انقلابی انجام داد و امید است این حرکت ها تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام قاسمی افزود: شهر قهجاورستان در مقطع متوسطه پسرانه مدرسه‌ای ندارد و بسیاری از دانش آموزان مستعد یا ترک تحصیل کرده‌اند و یا برای درس خواندن دچار مشقت شده‌اند لذا لازم است که در این زمینه آموزش و پرورش فکری اساسی کند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید خیزاب تقدیر به عمل آمد و سپس از سردر مدرسه که مزین به نام شهید مدافع حرم مسلم خیزاب شده بود رونمایی شد.

ارسال نظرات