خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خمینی‌شهر مطرح کرد

جزئیات اجلاسیه ملی شهدای شهرستان خمینی شهر / حضور رئیس مجلس و فرماندهان کل سپاه و بسیج در خمینی‌شهر

فرمانده سپاه خمینی‌شهر در مراسم رونمایی از تمثال و تابلوهای شهری شهدای خمینی‌شهر جزئیات اجلاسیه ملی شهدای خمینی شهر را مطرح کرد
کد خبر: ۸۷۶۴۴۰۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تمثال و تابلوهای شهری شهدای خمینی‌شهر اظهار کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر خمینی‌شهر و کنگره ملی شهدا شهرستان طرح نصب المان‌های شهری شهدا متفاوت از شهرهای دیگر اجرا شد.

وی بابیان اینکه خانواده شهدا و مردم خمینی‌شهر سال‌هاست منتظر بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شهرستان در عرصه ایثار و شهادت هستند،افزود: می‌طلبد بر اساس جایگاه خمینی‌شهر در عرصه ایثار و شهادت تا اجلاسیه ملی خمینی‌شهر با شکوه‌تر از برنامه‌های یادواره‌های معمول استان و کشور برگزار شود.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر بابیان اینکه همه مسؤولان شهرستان تلاش می‌کنند تا اجلاسیه ملی شهدا شهرستان در شأن جایگاه شهرستان برگزار شود ادامه داد: در برگزاری اجلاسیه ملی شهدا 16 کمیته مشارکت دارند که طبقبرنامه‌ریزی انجام ‌شده فعالیت تعدادی از این کمیته‌ها به اتمام رسیده و مابقی تا زمان برگزاری اجلاسیه به اتمام خواهد رسید.

وی بابیان اینکه بعضی از کمیته‌ها کارنامه خوب و مطلوبی در برگزاری برنامه در نظر گرفته‌شده ارائه نمودند بیان داشت: با نصب المان‌های شهری شهدا چهره خمینی‌شهر دگرگون خواهد شد و فضای ایثار و شهادت شهر را فرا خواهد گرفت.

مرادی با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی شهدا هم‌زمان با 7 آبان ماه و با برگزاری دعای ندبه و پخش سراسر از شبکه ملی در محل امامزاده سید محمد خمینی‌شهر آغاز می‌شود گفت: برنامه اصلی اجلاسیه مراسم افتتاحیه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه سردار جعفری است که با حضور یک هزار مهمان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری گردهمایی بزرگ شهدا شهر کوشک و اختتامیه جشنواره فیلم ازجمله برنامه جانبی اجلاسیه ملی خواهد بود بیان داشت: برای اولین بار کلیه هیئت‌هاو دسته‌های مذهبی شهرستان با ابزار و تجهیزات کامل در حسینیه بزرگ ثارالله گرد هم جمع خواهند شد.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر بابیان اینکه دیدگاه برگزارکنندگان بدونِ هیچ انگیزه سیاسی و نگاه خاص بوده است گفت: تلاش ما افزایش مشارکت عمومی همه اقشار شهرستان در برگزاری اجلاسیه ملی شهدای شهرستان است.

وی بیان کرد: اجتماع بزرگ دانش‌آموزی با حضور بیش از 5 هزار دانش‌آموز دختر، اختتامیه جشنواره شعر در شهر اصغرآباد با حضور شعرای مطرح کشور و استان، یادواره شهدا روحانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، اجتماع بزرگ بانوان با حضور بیش 5 هزار نفر بانوان شهرستان از دیگر برنامه‌های اجلاسیه ملی شهدای خمینی‌شهر خواهد بود.

مرادی با اشاره به اینکه اختتامیه اجلاسیه ملی شهدا شهرستان با حضور سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج کشور در روز 10 آبان برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم اهدافی که مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست در برنامه‌های اصلی و جانبی اجلاسیه ملی شهدا تحقق یابد.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه به واسطه برگزاری اجلاسیه حرکت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان ماندگار و اثرگذار خواهد بود ادامه داد: امیدواریم با برگزاری اجلاسیه ملی شهدا بعضی از ناهنجاری‌ها و تبلیغات منفی و رسانه‌های دشمنان دفع گردد.

وی عنوان کرد: اجلاسیه ملی شهرستان خمینی‌شهر متعلق به همه اقشار و مسؤولان شهرستان است و منحصر به سپاه و بسیج نیست و همه دستگاه و اقشار به سهم خود در این تحول فرهنگی بزرگ سهیم هستند.

مرادی تأکید کرد: امیدواریم در حاشیه برگزاری اجلاسیه بخشی از مشکلات جامعه ایثارگری و رزمندگان دفاع مقدس و مطالبات و مشکلاتی که در بخش وجود دارد پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه از کلیه ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، دوران دفاع مقدس، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و آداب‌ و رسوم شهرستان خمینی‌شهر استفاده‌ شده است.

فرمانده سپاه شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: در این نمایشگاه کلیه یگان‌های نظامی اعم سپاه و ارتش با کلیه خدمات و امکانات پیشرفته و شبیه‌سازی‌ شده دستاوردهای دفاعی و نظامی در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.


ارسال نظرات