خبرهای داغ:

پایان باز خداحافظی سلطان/ درد زانوی محرم پیروز می‌شود یا هواداران و بازیکنان!

محرم نویدکیا اسطوره و کاپتیان تیم سپاهان که روز گذشته به دلیل آنچه خودش درد زانو و مصدومیت نامیده است، قصد خداحافظی داشت به اصرار برخی از بازیکنان این خداحافظی نافرجام ماند تا کسی از پایان تراژدی خداحافظی محرم سر در نیاورد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۶۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

محرم نویدکیا بار دیگر به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شد و در صدر رسانه‌ها قرار گرفت. زندگی پرافتخار محرم با سپاهان که با هم بزرگ شده‌اند، گویی دو جزء جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند به طوری‌ که این دو بدون یکدیگر بخشی اعظمی را از دست می‌دهند.

محرم نویدکیا در تمام افتخارات سپاهان حضور داشت و تمام عمر فوتبالی‌اش را به جز یک فصل که در آلمان توپ زد، در اصفهان و سپاهان سپری کرد.

محرم نویدکیا که در سال‌های اخیر حواشی زیادی نیز برای تیمش ایجاد کرده بود، روز گذشته تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال را گرفت و علت این موضوع را سن و مصدومیت زانویش اعلام کرد.

پیچیده شدن این خبر درست چند ساعت به دربی حساس سپاهان و ذوب‌آهن، همه را در شوک فرو برد و بازیکنان تیم سپاهان آن طور که عبدالله ویسی در نشست خبری پس از این بازی اعلام کرده بود، در شوک این موضوع بودند.

این که عمر فوتبالی هر بازیکنی یک روز به سر می‌آید و باید از میادین خداحافظی کند، اصلاً موضوع جدیدی نیست اما خداحافظی یک باره و در عرض چند ساعت گرفتن چنین تصمیمی آن‌ هم در تیمی مثل سپاهان و برای اسطوره‌ای مثل نویدکیا، قطعاً در عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد.

محرم نویدکیا به دلیل مصدومیت‌های فراوانی که در دوران فوتبالی‌اش تحمل کرد، به آنچه مستحقش بود نرسید و هیچ‌گاه به جز سپاهان نتوانست آن‌طور که شاید و باید حقش را از فوتبال بگیرد.

او در مدت زمان کم حضور در عرصه ملی، به همراه تیم ملی امید در سال 2002 توانست مقام اول مسابقات آسیایی را کسب کند؛ مسابقاتی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر بازوان محرم بسته شده بود.

نویدکیا خیلی زود به محبوبیت دست نیافتنی رسید و به یک سمبل ورزشی در استان اصفهان تبدیل شد؛ اما این محبوبیت در سال‌های اخیر حواشی را نیز برای او و سپاهان به همراه داشت.

اختیارات بیش از حد یک بازیکن که محرم نویدکیا در سپاهان داشت، از نظر باشگاه سپاهان مشکلی نبود و هواداران نیز با این موضوع کنار آمده‌اند اما برخی از رسانه‌ها و بعضاً برخی از مدیران این موضوع را بر نتافتند و در این چند سال اخیر که سپاهان دست خوش تغییرات مدیریتی زیادی شد، این حواشی افزایش یافت.

محرم نویدکیا پس از کش و قوس‌های فراوان به عبدالله ویسی ملحق شد تا به تیم جوان او کمک کند اما به نظر می‌رسد همان مصدومیت کهنه و قدیمی محرم ادامه کار او را در کسوت بازیکنی تحت تأثیر قرار داده است و او دیگر نمی‌تواند آن محرم همیشگی باشد.

این موضوع مورد تائید خودش نیز بوده است و او علت اصلی خداحافظی‌اش را مصدومیت زانویش اعلام کرده است اما این موضوع شب گذشته رخ نداد.

احسان حاج‌صفی و حسین پاپی که این روزها جزو پیشکسوتان سپاهان محسوب می‌شوند، اجازه خداحافظی به محرم ندادند و پس از بازی، حاج‌صفی کاپیتان دوم سپاهان دست او را گرفت و به رختکن برد.

این در حالی است که در همان مدت زمان کم نیز تدارک برای خداحافظی کاپیتان و اسطوره سپاهانی‌ها در نظر گرفته شده بود و مدیران عامل دو باشگاه از وی تقدیر کردند.

محرم نویدکیا که خودش نیز مثل تمام حاضران در ورزشگاه گیج شده بود، در میکسد زون گفت: بعضی چیزها در زندگی وجود دارد که آدم دلش می‌خواهد آن‌طوری که دوست دارد راجع به آن تصمیم بگیرد و برای خود رقم بزند، امیدوارم بتوانم هرچه زودتر با سپاهان خداحافظی کنم، من 35 سال سن دارم و از لحاظ جسمانی به خصوص ناحیه زانو وضعیت خوبی ندارم و نمی‌توانم خوب تمرین کنم و مسابقه بدهم.

وی در ادامه در مورد همکاری‌اش با باشگاه و شرایط حضورش در تمرینات تیمی بیان کرد: خودم هم نمی‌دانم که چه شد و باید چه کنم؛ نیاز به فرصت دارم تا بتوانم در این مورد تصمیم‌گیری کنم.

سؤالات خبرنگاران از محرم نویدکیا در مورد برنامه‌اش برای پس از خداحافظی با سپاهان به مذاق حسین پاپی خوش نیامد و او که در کنار محرم در میکسد زون ایستاده بود، به این سؤال خبرنگاران واکنش نشان داد.

آن چه شنبه شب اتفاق افتاد، بیشتر شبیه به آثار پایان باز بود و هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ ماجرا طوری تمام شد که هر کسی می‌تواند به سلیقه خود آن را به پایان برساند.

محرم نویدکیا نقش اول این تراژدی امروز با حضور در تمرین سپاهان اما با لباس شخصی، این موضوع را کمی پیچیده‌تر کرد اما تجربه از رفتار نویدکیا نشان داده است که او به اندازه افتخاراتش، غیر قابل پیش‌بینی است.


ارسال نظرات