عضو کارگروه بهداشت درمان مجمع عالی بسیج تربت حیدریه:

۴۲ پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال ۹۵ در منطقه تربت حیدریه احداث و تجهیز می شود

عضو کارگروه بهداشت درمان مجمع عالی بسیج تربت حیدریه گفت: با انعقاد تفاهم نامه فرمانداران شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با وزارت بهداشت و درمان، 42 پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال 95 در منطقه تربت حیدریه احداث و تجهیز می شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۷۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
رحمت الله نجفی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های تحول نظام سلامت و به دنبال پیگیری های صورت گرفته تفاهم نامه ای فی ما بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و فرمانداری های شهرستانهای تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات منعقد ani که براساس آن ۴۲ پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال ۹۵ در این منطقه احداث و تجهیز می شود.
 
وی افزود: بر این اساس احداث خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای سلامت، مراکز آموزش بهورزی، ستاد شبکه های بهداشت و درمان، محل زیست پزشک، تسهیلات زایمانی فاقد ساختمان، استیجاری و یا با قدمت بالای ۲۵ سال تحت پوشش دانشگاه جهت احداث در سال ۹۵ در دستور کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
 
نجفی ادامه داد: در این تفاهم نامه مقرر شده تا ۶۰ درصد از کل هزینه با وزارت متبوع، تقبل تامین رایگان زمین در مناطق شهری و روستایی و سایر امکانات و اعتبار در حد ۱۵درصد با فرمانداری های شهرستان ها و همچنین تقبل ۲۵درصد از کل هزینه احداث و یا خرید با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه باشد.
 
مدیر توسعه شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در تشریح این ۴۲ پروژه بیان داشت: ۱۱خانه بهداشت، ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷پایگاه سلامت، ۲ستاد شبکه، ۲ مرکز تسهیلات زایمانی و ۵ باب خانه پزشک تا پایان سال ۹۵ در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه احداث و تجهیز می شوند.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهرستان های جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
 
هم اکنون ۲۸۱ تخت در بیمارستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه وجود دارد که ۱۶۲ تخت آن مربوط به دو بیمارستان شهرهایمه ولات و زاوه است.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۳۲ عضو هیات علمی و ۷۶۶ دانشجو است که مقاطع کاردانی و کارشناسی ۹ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و فوریت های پزشکی تحصیل می کنند. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها