مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه:

تبیین صحیح قیام عاشورا گامی تاثیرگذار در توسعه فرهنگ عاشورا است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: تبیین صحیح قیام عاشورا گام مهم و تاثیرگذار در راستای توسعه فرهنگ عاشورا است.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۶۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ابوالفضل آرمان شب گذشته در اجتماع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج آیت الله زهدی حوزه یکم ثارالله سپاه ناحیه تربت حیدریه و مردم ولایتمدار مسجد قائمی، با تاکید بر اینکه فلسفه قیام عاشورا و زوایای این قیام تاثیرگذار باید به خوبی در جامعه پیاده شود، افزود: تبیین صحیح قیام عاشورا گام مهم و تاثیرگذار در راستای توسعه فرهنگ عاشورا است.
 
وی، فرآیند قیام عاشورا و اهداف اباعبدالله حسین(ع) از این قیام را یادآور شد و ادامه داد: تمام مسیر حرکت کاروان اسرای کربلا از دشت نینوا تا کوفه و در نهایت تا مدینه سرشار از عزت، جلال، عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) است.
 
حجت الاسلام آرمان با بیان اینکه حفظ روح حماسی و مقاومت مهمترین شان ایام سوگواری امام حسین(ع) است، افزود: دشمن با تمام تلاش خود در هتاکی علیه اهل بیت معصومین(ع) نتوانست یک نقطه ضعف حتی از کودکان کاروان اسرای کربلا بگیرد.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه افزود: پیام رسانان واقعه کربلا اهل بیت(ع) بودند و با سخنرانی های کوبنده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خصوص حوادث کربلا در کوفه و شام واقعیت های قیام عاشورا بیان شد.
 
حجت الاسلام آرمان در ادامه، ایستادگی و مقاومت اسرای ایرانی را در طی دوران اسارت خود یادآور شد و این امر را برگرفته از فرهنگ عاشورا عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه همین ایستادگی و مقاومت اسرای کربلا بود که سرمشق و الگوی آزادگان ایران در هشت سال دفاع مقدس شد، افزود: آزادگان ایرانی در طول دوران اسارت خود کوچکترین نقطه ضعفی به دست دشمنان بعثی ندادند و الگوی ایستادگی خود را اسرای کربلا می دانستند.
 
آرمان به حضور یکپارچه، زیبا و با شور و شعور مردم تربت حیدریه در دسته های عزاداری اشاره و بر لزوم حفظ این زیبایی و شعور در دسته های عزاداری تاکید کرد.
 
نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه لازمه اصلاح منکرات در جامعه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) در جامعه شکل گرفت و فلسفه اصلی آن زنده نگه داشتن اسلام واقعی است.
 
حجت الاسلام آرمان به وضعیت نامناسب اجتماعی و پوشش جوانان در شهرستان اشاره کرد و گفت: این نوع پوشش و برخورد دور از شان و جایگاه مردم ولایتمدار تربت حیدریه است و این فرایند باید اصلاح شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها