خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ستان سمنان:

رمز پیروزی ما عاشورا و کربلاست

کد خبر: ۸۷۶۰۶۲۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: استکبار با تمام توان در مقابل ما ایستاده اما رمز پیروزی ما عاشورا و کربلاست و تا این راه را دنبال کنیم هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل ما بایستد و محکوم به شکست است. 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در مراسم عزاداری پایگاه ثامن الائمه حوزه بسیج روستایی کربلا که در محل پایگاه بسیج شهر مجن با حضور بیش از 150 نفر از بسیجیان برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام عزاداری سالار شهیدان و اصحاب باوفایش با بیان اینکه باید قیام امام حسین(ع) را بشناسیم و عبرت ها و درس های آن را فرابگیریم اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) دارای اهداف و زمینه ها و عللی بود که این علل و زمینه ها برای بسیاری از قیام ها و انقلاب ها نیز ممکن است رخ دهد.

وی افزود: شناخت علل و عوامل قیام عاشورا ما را راهنمایی می کند که بتوانیم بهتر این قیام را بشناسیم و اثربخشی آن را بهتر درک کنیم و در زمانه امروز بتوانیم با شبهات فراوانی که ایجاد می شود جواب قانع کننده ای ارائه دهیم.

قندهاری با بیان اینکه امام حسین(ع) مهمترین علت قیام خود را احیا سنت پیامبر و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر بیان می کند خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، فریضه ای که اسلام و قرآن بر آن تاکید فراوان داریم و در قرآن در کنار نماز بیان شده است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب تدوام و قوام جامعه در برابر تهدیدات و نفوذهای بیگانگان می شود و سبب می شود ارزش های مکتب و فرهنگ و انقلاب در جامعه نهادینه و فراموش نشود و با توطئه های بیگانگان محو و نابود نگردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان سمنان ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کرد تا انحرافی که در این پیامبر بوجود آمده بود و دین بصورت ظاهری در جامعه رواج داشت و از باطن دین خبری نبود را جلوگیری کند و خائنین به اسلام ناب را رسوا نماید.

وی بیان کرد: در جامعه ای که امام حسین(ع) زندگی می کرد تزویر و نفاق و نیرنگ و دورویی بی داد می کرد و خواص جامعه متاسفانه در گیر و دار زندگی مادی و مال دنیا و فرزند و خانواده و پست و مقام اسیر شده بودند و از طاغوتی که بر آن حکم فرما بود ترس و واهمه داشتند برای همین سکوت کردند.

قندهاری اظهار کرد: این دنیاپرستی و ترس سبب شد تا آنها از اسلام ناب و امام زمان خود فاصله بگیرند و به دنبال متامع دنیوی خود بروند و امام زمان خود را تنها گذارند با اینکه به ظاهر دین توجه داشته و امام حسین(ع) را نوه پیامبر می دانستند و قرآن و نماز آنها ترک نمی شد.

وی اضافه کرد: وقتی خواص جامعه اینگونه باشند معلوم است که عوام نیز از آنها پیروی کرده و در جبهه باطل قرار می گیرند و از ترس حکومت طاغوت و ظلم دم بر نمی آوردند و با جامعه همراه می شوند همانگونه که مسلم در کوفع تنها ماند و امام حسین(ع) در کربلا تنها ماند در صورتی که 18 هزار نفر از کوفه برای امام نامه نوشتند و در کربلا مقابل حضرت ایستادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان سمنان با بیان اینکه این تاریخ تکرار شدنی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود خواص جامعه ما بیدارتر شوند و مردم نیز بصیرت خود را دست ندهند و امام خود را تنها نگذارند و باید به این فریضه مهم توجه داشته باشیم در صورتی که دشمنان ما این را نمی خواهند.

وی با اشاره به دوران کنونی و دشمنان انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب با ولایت رهبری فرزانه و حمایت های مردم در حال حرکت به سمت تعالی و رشد است و باید از تاریخ عبرت بگیریم و دچار انحراف و گمراهی نشویم و مراقب دنیا و زر و برق آن باشیم که اگر دل در دنیا گذاشتیم حتماً قافیه را باخته ایم.

قندهاری با اشاره به انقلاب های رخ داده در منطقه و بی نتیجه ماندن آنها بیان کرد: این بی نتیجه ماندن به خاطر نبودن رهبری واحد و خواص آگاه بود و وقتی مسئولین اینگونه اند جامعه نیز همراهی نمی کند و این انقلاب ها رو به شکست نهاد.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در منطقه ادامه دارد گفت: جنگ یمن و عراق و سوریه برای سرکونی بیداری اسلامی است و این خونریزی و کشتار در یمن برای این است که آنها استقلال می خواهند و نمی خواهند زیر بار زور دشمنان آمریکایی و وهابی قرار بگیرند و اینگونه خون بهاء این ایستادگی را در محرم می پردازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان سمنان تاکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم و ستم نتیجه ای جز پیروزی ندارد و این را قیام امام حسین(ع) به ما آموخته که بعد از 1400 سال این نهضت و قیام زنده است هر چند به ظاهر امام حسین(ع) و یارانش شهید شدند اما در باطن آنها زنده اند و یزید و یزیدیان از صحنه روزگار محو شده و به لعن ابدی گرفتار شده اند و این دلیلش ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر استکبار است.

وی افزود: استکبار با تمام توان در مقابل ما ایستاده اما رمز پیروزی ما عاشورا و کربلاست و تا این راه را دنبال کنیم هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل ما بایستد و محکوم به شکست است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار