خبرهای داغ:
فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند:

بصیرت یکی از درس‌های کربلاست

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند از بصیرت به عنوان یکی از درس‌های کربلا نام برد و گفت: بی‌بصیرت‌ها همواره فریب دشمن را می‌خورند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند و همواره دشمن را همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۴۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدروح‌الله حسینی‌شاخص در جمع عزاداران حسینی در روستای قرخلر با اشاره به واقعه عاشورا بیان داشت: نهضت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا رمز ماندگاری اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی امام حسین (ع) از قیام ریشه کن کردن نظام ظلم و جور طاغوتیان زمان بود تصریح کرد: امام با اینکه می دانستند اگر پا به کربلا بگذارند به شهادت می رسند اما برای مقابله با ظلم و ستم به پا خواستند و در این راه به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند گفت: حضرت زینب (س) در هر مکانی که حضور یافتند واقعه کربلا را افشا کردند و همه شیطنت‌های دشمنان اسلام را بر ملا کرد و باعث نابودی آنها شد.

حسینی با بیان اینکه باید از تمامی فرصت‌ها در ماه محرم استفاده کنیم، عنوان کرد: ماه محرم و برپایی مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان فرصت مطلوبی بر آشنایی بیشتر مردم با فلسفه وجودی واقعه عاشورا است .

وی با اشاره به رسالت حضرت زینب(س) گفت: پس از کربلا حضرت زینب(س) تسلیم فشار و محنت و رنج نشد ایشان 72 نفر از نزدیکان و یاران با وفای امام حسین(ع) و از همه بالاترین برادر خود را از دست داده است اما با آن همه رنج این کاروان را بعد از امام حسین(ع) با کمک و راهنمایی امام سجاد(ع) رهبری کرد این دردها نه تنها او را از پای در نیاورد بلکه اهداف بزرگ امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی زنده نگاه داشت.

وی از بصیرت به عنوان یکی از درس‌های کربلا نام برد و اضافه کرد: بی‌بصیرت‌ها همواره فریب دشمن را می‌خورند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند و همواره دشمن را همراهی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند گفت: حادثه کربلا 50 سال بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) اتفاق افتاد و اگر ما هم از راه اسلام و اهل بیت(ع) منحرف شویم ممکن است این حادثه برای ما هم تکرار شود.

وی با بیان اینکه دشمنان امام حسین (ع) منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح دادند، گفت: آنها معیار الهی را کنار زدند و بر معیارهای مادی و قدرت‌طلبی تکیه کردند.

حسینی افزود: هرچه ما نسبت به برگزاری آیین‌های ویژه ماه محرم و صفر توجه و دقت داشته باشیم در دیگر امور و انجام واجب‌های دینی عملکرد بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات