خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نهاوند از برگزاری بزرگترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا با عنوان «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۲۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا اظهار داشت: به مدت 20 سال است که با همت جمعی از جوانان عضو پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه نهاوند بزرگترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا در استان همدان در این روستا بازسازی می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با کمک 100 جوان و نوجوان فعال در این روستا به مدت 20 روز و در 22 غرفه واقعه کربلا را به طرز هنرمندانه‌ای بسیار زیبایی با نمونک‌های گلی بازسازی می‌کند که نشان از عمق علاقه و عشق جوانان مؤمن این روستا به امام حسین(ع) دارد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: ابزار ساخت این نمایشگاه از خشت و گل چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران روستا به سبک شهرهای قدیمی می‌سازند به ‌طوری ‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال‌های گذشته افرادی را به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام کرده‌اند تا براساس نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌ صورت نمونک‌های کوچک‌تر واقعه کربلا را بازسازی کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته از نقاط مختلف کشور بیش از 26 هزار نفر تا آخر اربعین از این نمایشگاه بازدید کردند و با توجه به اینکه روستای تکه در مسیر دو امامزاده قرار دارد هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود.

کریمی گفت: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به دلیل زیبایی و دقت و ظرافت به‌ کاربرده شده در ساخت آن به‌ عنوان بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی در استان همدان و استان‌های غربی کشور شناخته شده و در ایام محرم و اربعین عزاداران زیادی از نقاط مختلف کشور از آن بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: غرفه‌های این نمایشگاه با حوادث دوران پیامبر(ص) تا شهادت امام حسین(ع) در کربلا عجین شده است و از مهمترین بخش‌های آن قبرستان بقیع، شهر کوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، سپاهیان امام حسین(ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی(ع) و نخلستان آن و خرابه شام هستند که به‌ صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کار مهم دیگری که جوانان این روستا انجام داده‌اند از ظرافت‌های کار تبلیغی در نمایشگاه از بقیع تا کربلا استفاده مناسب از رسانه ملی، نشریات، خبرگزاری‌‌ها، سایت‌ها، سامانه پیامکی و تبلیغات شهری و میدانی است که مخاطب را به سوی خود جلب کرده‌اند.

وی بیان کرد: از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین(ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی اصغر(ع) و وصل کردن آنها به دفاع مقدس است.

کریمی گفت: حرکت جوانان روستای تکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشورا و دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تا کنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده‌اند و جای آن در جامعه خالی است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری این اقدام فرهنگی و مذهبی در بین مردم اظهار داشت: آن چه که سبب شد تا مردم، مسئولان و به خصوص نسل جوان توجه ویژه‌ای به این نمایشگاه داشته باشند شبیه‌سازی سه شهر کربلا، کوفه، شام و صحنه‌های کارزار 72 یار امام حسین(ع) با لشگریان یزید به صورت طبیعی با ماکت و نمونک گلی است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: در کنار این نمایشگاه عکس‌های بسیار زیبایی از دوران دفاع مقدس که کمتر دیده شده در کنار گلزار شهدا با فضایی نزدیک به 800 متر در معرض دید مردم قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه هر روز از اول تا پایان ماه محرم از ساعت 8 صبح تا 23 شب آماده استقبال از دوستداران اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات