خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

شعور حسینی را در کنار شعار حسینی دریابیم/نیروی انتظامی با ایجادکنندگان ناامنی‌های اجتماعی به شدت برخورد کند

امام جمعه اصفهان گفت: نیروی انتظامی باید امنیت اخلاقی جامعه را کنترل و از آن محافظت کند و با ایجادکنندگان ناامنی‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه به‌شدت برخورد کند؛ البته این دستگاه به‌تنهایی از پس این موضوع برنمی‌آید و باید همه دستگاه‌های اجرایی به میدان بیایند.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۷۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهار کرد: از همه عزاداران و هیئت‌های مذهبی که رنگ و بوی محرم را به شهر اصفهان داده‌اند تشکر می کنم.

وی افزود: امیدوارم همه کسانی که در راه امام حسین(ع) قدم برمی‌دارند توفیق بیشتری پیدا کنند و مشمول رحمت الهی شوند.

امام جمعه اصفهان گفت: عزاداران محرم نباید تنها به سینه‌زنی و زنجیرزنی اکتفا کنند؛ بلکه باید معرفت محرم و عاشورا را دریابند چرا که ایام ماه محرم فرصتی است تا راه ائمه را شناخته و شعور حسینی را در کنار شعار حسینی دریابیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: شناخت فلسفه قیام و اهداف امام حسین(ع) نیاز به بحث و تبادل نظر دارد.

وی عنوان کرد: هدف از برپایی مراسم سوگواری و گریه در این مجالس تنها کشته شدن امام حسین(ع) و یاران او نیست بلکه بحث و تبادل نظر راجع به چرایی قیام امام حسین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جان خود را برای افزایش فهم، شعور و رشد فکری انسان‌ها و بیرون آوردن مردم از بی‌تفاوتی نسبت به مسائل روز در راه اسلام فدا کرد و به یک معنا سیدالشهدا (ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی با اشاره به برخی آسیب‌ها در مراسم‌های سوگواری اباعبدالله (ع) اذعان داشت: عزاداران و هیئت‌های مذهبی باید بسیار مراقب باشند تا خدای‌ناکرده بلندی صدای بلندگوها برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند چراکه همه این عزاداری‌ها پیامی جز عطوفت و مهربانی اهل‌بیت (ع) ندارد.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: گاهی ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع نذری میان مردم در خیابان‌ها برپا می‌شود که باز هم باید مراقب بود تا خیابان‌ها راه‌بندان نشوند؛ همچنین هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی باید حواسشان باشد که از یک سمت خیابان حرکت کنند تا خللی در عبور و مرور خودروها ایجاد نکنند.

وی در ادامه با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی بیان داشت: این مرد بزرگوار تمامی عمر خود را در جهت پاسداری از انقلاب و میهن خود گذراند و نهایتاً سال گذشته طی درگیری با نیروهای داعش در سوریه به شهادت رسید که از خداوند علو درجات برای همه شهدای مدافع حرم به خصوص شهید همدانی را خواستارم و امیدوارم که همه جرثومه‌های منطقه و حامیان آن‌ها یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل نابود شوند.

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: نیروی انتظامی باید امنیت اخلاقی جامعه را نیز کنترل و از آن محافظت کند و با ایجادکنندگان ناامنی‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه به‌شدت برخورد کند؛ البته این دستگاه به‌تنهایی از پس این موضوع برنمی‌آید و باید همه دستگاه‌های اجرایی به میدان بیایند.


ارسال نظرات