خبرهای داغ:
منابع مالی اصفهان هزینه فعالیت عمرانی 11 استان دیگر را تأمین می‌کند

استاندار اصفهان: وعده رئیس‌جمهور به مردم، فشار زیادی بر مدیریت استان وارد کرد / حاضریم صنایع‌مان را با یک شاخه گل به استان‌های دیگر تقدیم کنیم

استاندار اصفهان گفت: آقای رئیس‌جمهور اعلام کرد زاینده‌رود باید پرآب شود که فشار زیادی به مدیریت استان وارد شد، چرا که این مشکل با سه یا چهار سال حل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۹۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: شهر اصفهان سابقه هفت هزار ساله دارد و چهار بار به عنوان پایتخت انتخاب شده و اخیراً نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است.

وی افزود: در حوزه سیاسی نیز نقل قولی از شهید بهشتی هست که اصفهان را میدان مین سیاسی می‌داند که بسیاری از جریانات در این استان اتفاق می‌افتد و به سایر نقاط کشور تعمیم می‌یابد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برای اولین بار در کشور میثاق نامه‌ای را تدوین کردیم که بالغ‌ بر 36 حزب و تشکل آن را امضا کردند و نتیجه آن آرامش و امنیت سیاسی در استان شد.

* سه سال گذشته جلسه سیاسی نبوده که به هم بخورد، تعطیل شود و یا کنسرتی لغو شود

زرگرپور با اشاره به اینکه در سه سال گذشته جلسه سیاسی نبوده که به هم بخورد، تعطیل شود و یا کنسرتی لغو شود، بیان داشت: از آنجا که مردم اصفهان متدین هستند میزان آسیب‌های اجتماعی در استان از متوسط کشور کمتر است.

وی در ادامه بیان داشت: استان اصفهان 6 درصد جمعیت کشور را با 10 درصد شهدا و 11 درصد جانبازان به خود اختصاص داده و 400 فرمانده عالی‌مقام در جبهه داشته است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرموده بودند روزی خواهد رسید که اصفهان را به شهید خرازی‌ها و ردانی‌ها می‌شناسند.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: حوزه علمیه در اصفهان سابقه هزارساله دارد، حوزه علمیه خواهران نیز از نظر تعداد در رتبه اول کشور قرار دارد؛ همچنین وجود 720 بقاع متبرکه در این استان میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده است.

زرگرپور اصفهان را اولین استان دانشگاهی کشور بعد از پایتخت دانست و افزود: استان اصفهان 330 هزار دانشجو دارد که 70 هزار نفر آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت صنعت در استان اصفهان اضافه کرد: 10 درصد صنایع بزرگ کشور از جمله پتروشیمی، فولاد و هسته‌ای در اصفهان قرار دارد و این استان 70درصد فولاد کشور را تولید می‌کند.

استاندار اصفهان تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی این استان را بیش از 9 هزار واحد عنوان کرد و افزود: 10 درصد کارگران کشور در اصفهان هستند.

زرگرپور استان اصفهان را دارای 20 هزار جاذبه طبیعی، میراثی و تاریخی دانست و تصریح کرد: شش عدد این آثار ثبت بین‌المللی شده است.

* حاضریم صنایع‌مان را با یک شاخه گل به استان‌های دیگر تقدیم کنیم

وی با اشاره به اینکه از 86 کشور دنیا به اصفهان می‌آیند که این کشورها عمدتاً اروپای هستند، اضافه کرد: در سال 92، حدود 65 هزار توریست خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند که این تعداد در حال حاضر به 350 هزار نفر رسیده است، همچنین در سال 92 تعداد تخت هتل‌ها 12 هزار و 500 تخت بود که تا پایان سال به 20 هزار تخت می‌رسد.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح آمایش سرزمینی بیان داشت: اصفهان تنها استانی است که طرح آمایش سرزمینی را با دو محور اساسی توسعه در حوزه علم و فناوری و گردشگری ارائه داده است.

زرگرپور با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان اصفهان تصریح کرد: یک شهرک علمی تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی داریم که با وجود 450 شرکت دانش‌بنیان، علم را به ثروت بدل می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود 200 شرکت دیگر هم به این جمع اضافه شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد بار کشور و 20 درصد مسافران از شریان‌های شهر اصفهان عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: با همه این‌ها اصفهان با مسائل و مشکلاتی هم مواجه است که از آن جمله مسائل زیست‌محیطی است.

استاندار اصفهان در ادامه بیان داشت: صنعت اکنون برای اصفهان به نقمت تبدیل شده است و ما حاضریم صنایع‌مان را با یک شاخه گل به استان‌های دیگر تقدیم کنیم.

*وعده رئیس‌جمهور به مردم اصفهان، فشار زیادی به مدیریت استان وارد کرد

زرگرپور با اشاره به اینکه با پیاده کردن طرح جامعه آلودگی هوا تعداد روزهای پاک در اصفهان افزایش یافته است، عنوان کرد: بحث آب یک مسأله اساسی است که جز به لحاظ مدیریت نامناسب و تغییر اقلیم، عدم تعادلی را در منابع و مصارف ایجاد کرده است.

وی از زاینده رود به عنوان روح و جان مردم اصفهان یاد کرد و گفت: زاینده رود آب شرب 5 میلیون نفر را تأمین می‌کند، آقای رئیس‌جمهور اعلام کرد زاینده‌رود باید پرآب شود که فشار زیادی به مدیریت استان که تخصصش هم آب است وارد شد، چرا که این مشکل با سه یا چهار سال حل نمی‌شود.

استاندار اصفهان نرخ تورم استان را پایین‌تر از متوسط کشور توصیف کرد و بیان داشت: طبق آمار در اصفهان 30 هزار فرصت شغلی را از دست داده‌ایم که اگر آمار غیر رسمی را هم به آن اضافه کنیم، با 60 هزار فرصت شغلی که ایجاد کرده‌ایم تقریباً مساوی می‌شود و نرخ بیکاری استان 2 درصد از متوسط بیکاری کشور بیشتر است.

* منابع مالی اصفهان هزینه فعالیت عمرانی 11 استان دیگر را تأمین می‌کند

زرگرپور از پیگیری توسعه دو برابری فرودگاه اصفهان و ایجاد قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان خبر داد و گفت: در سه سال تدبیر و امید سه پروژه در اصفهان که سابقه 20 ساله داشتند به بهره‌برداری رسید، متروی اصفهان که تا پایان شهریور سال آینده جنوبی‌ترین نقطه را به شمالی‌ترین آن وصل می‌کند؛ مصلا و ورزشگاه جهان‌نما که به زودی با حضور جهانگیری معاون رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد شهر هنر در کنار اصفهان در حال پیگیری است که اگر ایجاد شود یک مرکز هنری وسیعی در جذب توریست ایجاد می‌شود، در سفر هیأت شصت نفره‌ای از فلاسفه و متفکران فرانسوی به اصفهان، نیز این‌ طور عنوان شد که اصفهان از ایران شناخته شده‌تر است.

استاندار اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: دومین استانی هستیم که منابع را به خزانه واریز می‌کنیم و آخرین استانی هستیم که از خزانه دریافت می‌کنیم، با پولی که به خزانه واریز می‌شود فعالیت عمرانی 11 استان دیگر تأمین می‌شود

ارسال نظرات