خبرهای داغ:
آیت الله طباطبایی نژاد:

رعایت عدالت و انسانیت در جنگ دستور اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به دستورات اسلام مبنی بر رعایت انسانیت و عدالت در جنگ، گفت: مسلمانان هرگز از روشهای ناجوانمردانه در جنگها استفاده نمی‌کردند و این دستور اسلام است که در جنگ عدالت و انسانیت را رعایت کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۸۶۴۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان،ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان، با بیان اینکه در هنگام دفاع در برابر تجاوز دشمن دست به بی‌عدالتی و ظلم نمی‌زنیم، گفت: دفاع ما مقدس است چون که ما بنابر اسلام دستور داریم از دین و مال و ناموسمان دفاع کنیم و هرگز دست از دفاع همراه با عدالت و انسانیت بر نخواهیم داشت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در اسلام جنگ ابتدایی و جهاد برای کشورگشایی و کسب قدرت و ثروت نداریم، تصریح کرد: در دین اسلام دستور داده شده است با عدالت و جوانمردی با دشمنان رفتار شود، در طول تاریخ اسلام تا زمانی که دشمن قصد تعدی و تجاوز نداشته است و حمله نمی‌کرده است از سوی مسلمانان حمله‌ای صورت نمی‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان شبانه به دشمن حمله نمی‌کردند تا اگر کسی قصد خروج از اردوگاه دشمن را داشته و می‌خواسته نجنگد فرصت فرار پیدا کند، سپاه اسلام نه سم در آب می‌ریخته است و نه هیچوقت حاضر می‌شده است از رفتارهای ناجوانمردانه و خشن در جنگ استفاده کند، انسان دوستی و عدالت از دستورات اسلام است و به رزمندگان دستور داده شده است از کشته شدن غیرنظامیان و کودکان و زنان جلوگیری کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به جنایات آمریکا علیه بومیان قاره آمریکا و سرخ پوستان، گفت: امروز هم جهان استکبار از هر ابزاری که بتواند در سرتاسر جهان استفاده می‌کند و موجب کشته شدن انسانهای بی‌گناه می‌شود و برایشان تفاوتی ندارد وقتی جایی را بمباران می‌کنند کودک و زن و مردان بی‌دفاع و غیرنظامی و بی‌گناه حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، اظهار کرد: برخی با تقویت قوای نظامی و دفاعی کشور مخالفت می‌کنند در حالی که جوانان ما با گرامی داشت دفاع مقدس و با اتکا بر توانمندی‌های کشور برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) آماده شده‌اند و روحیه انقلابی خود را از این راه به دست آورده‌اند.

ارسال نظرات