خبرهای داغ:

اردوی جهادی دانشجو معلمان؛ فرصتی برای خودسازی معماران آینده جامعه

سومین اردوی جهادی پردیس شهید باهنر اصفهان، از تاریخ 10 تا 20 شهریور با حضور بیش از 65 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان در روستای ارجنک از توابع شهرستان خوانسار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،اردوهای جهادی، این حرکت انسان‌ساز چند سالی است توسط جهادگران بسیجی پایه‌ریزی شده است و بسیار بوده‌اند دانشجویان جوانی که با حضور در این اردوها سیر کمال را طی کرده‌اند.

در این میان دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان به عنوان افرادی که در آینده مسؤولیت خطیر امر تعلیم و تربیت را در نظام اسلامی به عهده دارند، با حضور در این اردوها می‌توانند ضمن تزکیه نفس و آشنایی با مناطق محروم به محرومیت‌زدایی بپردازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر اصفهان از سال 1392 اردوی جهادی را با هدف ایجاد فرصتی بهتر برای دانشجویان در راستای تلاش برای خودسازی و ساختن جامعه و همچنین ایجاد فرصتی برای تفکر بیشتر و سوق دادن فضای دانشگاه برای کار خالصانه و جهادی برای اسلام و کشور برگزار می‌کند.

سومین اردوی جهادی گروه، به مدت 10 روز در شهریور ماه با حضور بیش از 65 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان در روستای ارجنک از توابع شهرستان خوانسار برگزار شد؛ در این برنامه که یک روحانی نیز تیم جهادی را همراهی می‌کرد، فعالیت‌های فرهنگی هنری، عمرانی، بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار داشت.

احسان صنعتکار مسؤول بسیج دانشجویی واحد پردیس شهید باهنر دراین باره گفت: فعالیت‌های طرح جهادی از اول شهریور و توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شروع شد و بعد از قطعی شدن منطقه، در اوایل تابستان یک سفر شناسایی به شهرستان و منطقه هدف توسط چند نفر از مسؤولان گروه جهادی بسیج دانشجویی صورت گرفت.

وی افزود: در این سفر شناسایی نیازمندی‌های مختلف منطقه در ابعاد گوناگون با سازمان‌های و ادارات شهری و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی واحد پردیس شهید باهنر عنوان کرد:در واقع سعی شد ابتدا نیازهای فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی منطقه استخراج شود و گروه جهادی بر مبنای آن به برنامه‌ریزی جزئی و دقیق بپردازد.

وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت دانشگاه فرهنگیان و نقش تعلیم و تربیتی دانشجویان این دانشگاه، محل فعالیت جهادگران در روستاها، در حسینیه یا مساجد و مدرسه بود که در این مکان‌ها فعالیت‌های مختلف آموزشی و سازندگی از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، کامپیوتر، ریاضی، علوم و انشا، اکران فیلم، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و مسابقات ورزشی، کمک در ساخت مسجد روستا، کمک در کشاورزی زمین موقوف مسجد روستا، حضور دامپزشک و پزشک عمومی برای دام‌ها و اهالی روستا، حضور اکیپ هلال احمر برای آموزش کمک‌های اولیه، برگزاری حلقه‌های معرفتی و دیدار با خانواده‌های شهدا برگزار شد.

به گزارش بسیج، این اردو به همت بسیج دانشجویی واحد شهید باهنر اصفهاناز تاریخ 10 تا 20 شهریور با حضور بیش از 65 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان برگزار شد.

ارسال نظرات