خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خبر داد

ارسال بیش از 750 اثر به دبیرخانه شعر «حبیب حرم» در همدان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: بیش از 750 اثر از 250 شاعر از سراسر کشور و کشورهای افغانستان و پاکستان به دبیرخانه فراخوان یادواره سراسری شعر حبیب حرم در استان همدان ارسال شده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۸۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

رسول کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فراخوان یادواره سراسری شعر حبیب حرم اظهار داشت: این فراخوان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان همدان در محورهای مختلفی برگزار شد.

وی ابراز داشت: از جمله محورهای این فراخوان شهدای مدافع حرم، خانواده، همسر و فرزندان شهدای مدافع حرم، شهدای لشگر فاطمیون، سرداران و فرماندهان مدافع حرم و مبارزه با گروه‌های تکفیری بوده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه قافله‌سالار شهدای مدافع حرم سرلشگر پاسدار شهید «حاج حسین همدانی» نیز به عنوان بخش ویژه این فراخوان انتخاب شده بود، گفت: مهلت ارسال آثار تا 20 شهریور ماه سال جاری بود.

وی با اشاره به آثار ارسال شده ابراز داشت: بیش از 750 اثر شعر از 250 شاعر از سراسر کشور و کشورهای افغانستان و پاکستان به دبیرخانه این فراخوان ارسال شده است.

کرمی با بیان حداکثر تعداد آثار ارسالی سه اثر بود، گفت: آثار ارسالی نیز در قالب شعر شامل قالب‌های کلاسیک (غزل، مثنوی، قصیده، رباعی، چارپاره و...) و نو (سپید و نیمایی) و همچنین در قالب سرود شامل متن سرود به شکلی که قابلیت اجرایی (آهنگسازی، همخوانی و تواشیح) داشته باشد، بوده است.

وی یادآور شد: این فراخوان به صورت کشوری و به میزبانی استان همدان برگزار شد و در حال حاضر نیز آثار در حال داوری است و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خاطرنشان کرد: اختتامیه فراخوان یادواره سراسری شعر حبیب حرم نیز 12 مهر ماه امسال ساعت 16 در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات