خبرهای داغ:
اردوی فرهنگی تفریحی

برگزاری اردوی گلستان گردی پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) دولت آباد برخوار

اردوی گلستان شهدا و تخت فولاد، علاوه بر اینکه تفریحی برای نوجوانان و جوانان است به نوعی اردوی معنوی و معرفتی محسوب می شود که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار، می تواند به نوعی در تقویت روحیه شهادت طلبی نوجوانانی که آینده کشور به دست آن ها رقم می خورد، مؤثر واقع شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۳۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دولت آباد،جمعی از نوجوانان پایگاه و مسجد صاحب الزمان (سرجوب) دولت آباد در اقدامی جالب به گلستان شهدای اصفهان رفتند و ضمن زیارت و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای شاخص اصفهان همچون شهید احمد کاظمی، شهید حسین خرازی، شهید تورجی زاده و صد ها شهید استان اصفهان، با زندگی نامه برخی شهدای شاخص آشنایی اجمالی پیدا کردند.

این اردو علاوه بر اینکه تفریحی برای بسیجیان بوده است به نوعی اردوی معنوی و معرفتی محسوب می شود که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار، می تواند به نوعی در تقویت روحیه شهادت طلبی نوجوانانی که آینده کشور به دست آن ها رقم می خورد، مؤثر واقع شود.

این اردوها می تواند برای نوجوانانی که امروز ناخواسته دستخوش فرهنگ غری، دستخوش بازی های رایانه ای و شبکه های اجتماعی و… شده اند و کمتر با واژه «شهادت» آشنا هستند، بسیار مفید باشد و چه شایسته است که مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، مدارس و کانون های فرهنگی مساجد شهرستان به صورت دوره ای چنین اردوهایی را برگزار کنند تا نوجوانان و جوانان در میان هیاهوی دنیای امروزی و در کنار فراگیری علم و دانش و تفریح و ورزش، با شهید و شهادت بیگانه نشوند.

پیشنهادی که به متولیان برگزاری این اردوها هم می شود این است که در حین برگزاری اردو، کارشناسان مربوطه ضمن بیان مختصری از زندگینامه شهدای شاخص، در خصوص ویژگی های شاخص آن شهید و علت شهادت شهید به نوجوانان و جوانان توضیحاتی را بدهند و مفهوم شهادت را برای نوجوانان و جوانان فرهنگ سازی کنند.

تخت فولادنام قبرستان قدیمی شهراصفهاناست که به نام‌هایلسان‌الارضوبابا رکن‌الدیننامیده می‌شده است. قدمت این گورستان از قرن چهارم هجری تا کنون است.

بعد از قبرستان وادی السلام در نجف اشرف و سایر قبرستان های اعتاب مقدسه و همچنین قبرستان قدیمی قم و مقبره شیخان باید قبرستان تخت فولاد را شریفترین و ارجمند ترین و متبرکترین مقابر و قبرستان های ایران بلکه عموم شهرهای شیعه نشین محسوب داشت . وجود « لسان الارض » که از بدو خلقت حکایت می کند و همچنین وجود قبر جناب « یوشع» از انبیای بزرگوار بنی اسرائیل در این سرزمنی مقدس که مربوط به دو هزار سال قبل و شاید کمی بیشتر باشد از امتیازات این زمین و قبرستان می باشد.


ارسال نظرات