خبرهای داغ:
در دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار شد:

سومین المپیاد فرهنگي ورزشی خواهران بسیجی کشور

سومین المپیاد فرهنگ و ورزشی خواهران بسیجی کشور با همکاری تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان و باشگاه مقاومت اصفهان در 5 رشته ورزشی کاراته، جودو، تیروکمان، تیراندازی و دومیدانی به مدت دو روز به میزبانی اصفهان آغاز شد و با حضور بیش از 830نفر از ورزشکاران در قالب 22استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۰۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ مراسم افتتاحیه این جشنواره که مصادف با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در مجموعه ورزشی پوریای ولی دانشگاه آزاد نجف آباد با حضور سردار فداء، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان، سردار یزدانی، رییس سازمان ورزش بسیج کشور و هم چنین جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

نکته شایان توجه در این مراسم افتتاحیه، حضور ورزشکاران شرکت کننده با سربند یا "امام محمدباقر(ع)" بود که به حرمت سالروز شهادت این امام همام در حرکتی خودجوش انجام گرفت.

سرهنگ علی پیمان صفت، مسؤول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان و مدیرعامل باشگاه مقاومت در ابتدای این جشنواره، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و خیرمقدم به ورزشکاران بسیجی گفت: اخلاق محوری و ارزش مداری دو عرصه اساسی در ورزش است که متاسفانه در عرصه ورزش دچار فراموشی شده و رنگ باخته و سازمان بسیج ورزش با برگزاری این مسابقات به دنبال دست یافتن به این دو عرصه مهم ورزشی در کنار کسب مقام است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی، که فرمودند، ورزش هدف نیست، وسیله برای رسیدن به هدف است، ادامه داد: اگر کسب مقام تنها هدف ورزشکار باشد، منش پهلوانی فراموش خواهد شد و آنچه باعث تمایز میان ورزشکاران ما با دیگر کشورها است همین منش و اخلاق پهلوانی است که اگر بیشتر مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد، باعث رشد و بالندگی بیشتر ورزش خواهد شد.

سردار کاظم یزدانی، رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در ادامه مراسم افتتاحیه سومین جشنواره استعدادیابی ورزشکاران بسیجی در ابتدا با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: مصداق عینی قاتلان امام حسین(ع) در کربلا، امروز آل سعود و هم پیمانانش است که فیجع ترین جنایات تاریخ بشری را به اسم اسلام علیه مسلمانان بی دفاع انجام می دهند.

وی درباره هدف از برگزاری این المپیاد افزود: یکی از مسائل اصلی در بحث ورزش، مسئله استعدادیابی است و متاسفانه حضور ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی و المپیکی آنگونه رضایت بخش نیست و یکی از علل عمده، عدم موفقیت، است و اکثر کشورهایی که در 50سال گذشته دارای جایگاه ثابت در ورزش قهرمانی بودند، توجه ویژه به مسئله استعدادیابی است.

سردار یزدانی درباره اهمیت برگزاری این المپیاد ویژه خواهران نیز بیان داشت: تربیت قهرمانان خواهری که بتوانند در سطح جهانی و با حجاب برتر حضور داشته باشند از راه های مؤثر تبلیغ و دارای ارزش و خروجی بالایی است.

وی در پایان با تأکید بر همت جدی ورزشکاران در این جشنواره گفت: این مسابقات را صرف کسب عنوان نگاه نکنید و به عنوان یک میدان عملی برای محک خود در نظر بگیرید و کار اصلی ورزش با شما جوانان است.

از برنامه های جنبی این افتتاحیه، تجلیل از مقام شهدای 8سال دفاع مقدس در برنامه ای نمادین با عکس های شهدا و هم چنین تجلیل از سه خانواده شهید مدافع حرم، شهدا کمیل قربان، حسن سلیمانی و علی اکبر جزی، اجرای گروه ورزش های پلهوانی مقاومت و ورزشکاران رزمی کار و در انتهای برنامه رژه ورزشکاران از مقابل جایگاه از اهم برنامه های این جشنواره بود.

ارسال نظرات