خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان باید به خوبی صورت گیرد

رئیس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردمی کردن و دانش بنیان کردن اقتصاد دو مسئولیتی است که باید به خوبی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۱۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در مراسم اختتامیه فن آورد استان همدان دکتر علی‌آقا محمدی بیان داشت: در بسیاری از قسمت‌های کشور هنوز دوران دیجیتال و تکنولوژِی فرا نرسیده است و در مرحله آنالوگ و سنتی هستند.

وی افزود: بسیاری از شهر ها در دود کارخانجات و مسائل مخرب زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه‌های قدیمی و بزرگ غرق شده اند.

رئیس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در کشور های پیشرفت با یک تحول عظیم و همه جانبه جامعه به دنبال کار های تکنولوژِیکی با در آمدزایی زیاد است.

وی افزود: آنچه که امروز فن‌آورد انجام می‌دهد این است که در مقابل اکتشاف و استخراج معدن به اکتشاف و استخراج مغزها می پردازد و این مهم یک نگاه بنیادی است که دید ما را تغییر خواهد داد و رسیدن به توسعه پایدار را سرعت می‌بخشد.

آقا محمدی افزود: امروزه کارهای تکرار نشده و نو و جدید حرف اول را می‌زنند و اگر یک فرد از تمام فکر و ذهن و توان خود در راستای اجرای درست یک شغل و فعالیت بهره گیرد، نه تنها این شغل کهنه نخواهد شد بلکه دیگران نیز از او تقلید خواهند کرد.

* بزرگترین مشکل بخش خصوصی عدم برنامه‌ریزی بلند مدت است

وی اضافه کرد: مردمی کردن و دانش بنیان کردن اقتصاد دو مسئولیتی است که باید به خوبی صورت گیرد و امروزه بزرگترین مشکل بخش خصوصی در ایران،عدم برنامه ریزی بلند مدت است که این عمل نه تنها آینده ای ندارد بلکه بزرگترین ضربه را به شیشه عمر انسان می زند.

رئیس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:وقتی کار فکری نیروی انسانی زیاد شود برای انسان ها در آمدزا خواهد بود و هرگز بازار کار های فکری و دانش بنیان و متکی بر اصول روز دنیا کساد نخواهد شد.

وی گفت:با توجه به ظرفیت بالای موجود در کشور ما باید راه به عرصه آمدن جوانان و نخبگان علمی هموار گردد تا در دانشگاه ها کار آمدی ملاک قرار گیرد و درس خواندن با تفکر رواج یابد.

آقامحمدی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات فن آورد با تاکید بر دو اصل مهم اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی مردمی و دانش بنیان فعالیت می کند و این گونه مسابقات علمی می تواند به توسعه رسیدن بیشتر کشور و کشف استعداد های جوان کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات