خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد

فعالیت 1290 تعاونی در استان همدان/ تعاون یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در مجموع یک هزار و ۲۹۰ تعاونی در استان همدان فعالیت دارد که از این تعداد همدان با ۳۸۲ و ملایر با ۱۵۶ تعاونی رتبه اول و دوم را دارند.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۴۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، احمد توصیفیان در اولین روز از هفته تعاون در جمع اعضای تعاونی‌های شهرستان ملایر اظهار داشت: تعاون سبب می شود مشارکت اجتماعی و اقتصادی در جامعه اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تعاون سبب مردمی شدن اقتصاد می‌شود، افزود: تعاون به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: تعاون از نظر اقتصادی به عدالت نزدیک است و از نظر فرهنگی به ارزش‌های اخلاقی و دینی توجه دارد و با توجه به اینکه همه این موارد در بستر اجتماع و جامعه به‌وقوع می پیوندد می‌تواند بهترین جلوگاه پیوند میان ابعاد چهارگانه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توسعه باشد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان در سال جاری در ۲۱ گرایش در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی، عمرانی و حوزه‌های دیگر گفت: شهرستان ملایر از شهرستان‌هایی بود که دو تعاونی نمونه استانی داشت.

توصیفیان افزود: استان همدان در بخش ملی جزو 6 استان برتر بوده که دو انتخاب نمونه ملی دارد، ۱۴استان یک نمونه کشوری و ۱۲ استان نیز نمونه ملی ندارند.

وی ادامه داد: درون‌زا بودن یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که از طریق تعاون این سرمایه گذاری‌ها تجمیع می‌شود و اعتبارها و مبالغ خرد میآید و درون‌زا بودن اقتصاد اتفاق می افتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه برون‌گرا بودن از دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: زمانی که یک شرکت تعاونی خوب شکل بگیرد تولیدات خوب را هم خواهد داشت، تولیدات به صادرات تبدیل می‌شود.

وی بحث مردمی بودن را نیز از خصوصیات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: فعالیت‌هایی که در بستر تعاون اتفاق می‌افتد با مشارکت مردم است.

توصیفیان دانش بنیان بودن را از دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی خواند و ابراز داشت: مولفه‌ دیگر اقتصاد مقاومتی عدالت طلبانه بودن است که از طریق تعاون فرصت‌های برابر و یکسانی برای افراد جامعه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه تعاون در استان همدان گفت: در حال حاضر در بخش صنعت و معدن ۳۴۱ تعاونی، در بخش کشاورزی ۳۰۹ تعاونی، در بخش خدماتی ۴۷۸، در بخش مسکن و عمران ۱۴۷تعاونی در استان فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به فعالیت ۱۵اتحادیه خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و ۲۹۰ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد همدان با ۳۸۲ و ملایر با ۱۵۶ تعاونی رتبه اول و دوم را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات