خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان باورها در همدان عنوان کرد
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان باورها در همدان گفت: اگر با فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، زمینه استفاده از محصولات تولید شده در داخل کشور فراهم شود بسیاری از مشکلات موجود در راستای فروش محصولات و به توسعه رسیدن شرکت‌ها دانش بنیان در کشور حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۱۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
سیروس آقاخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان داشت: بیش از 4 سال است که در شرکت باورها کارهای تحقیقاتی را در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز، پزشکی و فناوری شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان باورها بعد از انجام تحقیقات فراوان برای اولین بار موفق به ساخت و بومی‌سازی اولین دستگاه قطعه تایپینگ کشور شده و با این کار نمونه‌سازی سریع در کشور بومی‌سازی شد و در حال حاضر از وزارت خانه صنعت و معدن مجوز تولید چاپگرهای سه بعدی را کسب کرده‌ایم و مشغول به تولید انبوه چاپگرهای سه بعدی در ایران هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان باورها در همدان نقطه ضعف به توسعه رسیدن شرکت‌های دانش‌بنیان را در ایران عدم همکاری بین صنعت و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی دانست و عنوان کرد: اگر مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و تحقیقاتی به سمت همکاری بیشتر با یکدیگر حرکت کنند و زمینه‌های انجام کارهای تحقیقاتی به سفارش مراکز صنعتی کشور ایجاد شود بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت بی‌واسطه با مخاطبین عام خود انجام شود، سفارش‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث افزایش تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور شود.

آقاخانی اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیان باورها در راستای افزایش همکاری‌ها و توسعه شرکت با چند پژوهشکده و وزارت خانه به صورت خاص وارد همکاری شده است و در پروژه‌های تحقیقاتی آنها شرکت دارد.

وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه شرکت‌های کوچک در استان همدان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می‌توانست با حضور دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان دیگری که در استان وجود دارد به صورت کاربردی‌تر برای معرفی محصولات دانش‌بنیان به مردم جامعه حاضر شود.

مدیرعامل شرکت باورها در رابطه با اشتغالزایی برای جوانان به خصوص تحصیل کرده‌های دانشگاهی توسط شرکت باورها تصریح کرد: با توجه به ارتباط‌هایی که با برخی از دانشگاه‌ها در سطح استان برقرار شده است، بیش از 20 نفر از تحصیل‌کردگان دانشگاهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب کار و درآمد شده‌اند و اگر حمایت‌های لازم در خصوص توسعه بیشتر شرکت از طرف مسئولین انجام شود به طور قطع این آمار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این مهم که حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان معمولا درقالب تامین منابع مالی، فراهم کردن مکان برای تاسیس شرکت‌ها صورت می‌گیرد، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین حمایتی که باید در راستای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد به وجود آوردن بازار فروش محصولات تولیدی در داخل کشور و زمینه‌سازی برای صادرات آنها است.

آقاخانی ابراز امید واری کرد: اگر با فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، زمینه‌های استفاده از محصولات تولید شده در داخل کشور فراهم شود بسیاری از مشکلات موجود در راستای فروش محصولات و به توسعه رسیدن شرکت‌ها دانش بنیان در کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات