خبرهای داغ:
مسئول دفتر امام جمعه همدان:

بالا رفتن سن ازدواج باعث فساد در جامعه می‌شود/خانه و خانواده مکتب خودسازی

مسئول دفتر امام جمعه همدان با بیان اینکه بالا رفتن سن جوان برای ازدواج، فرهنگ غربی است، گفت: بالا رفتن سن ازدواج باعث فساد در جامعه می‌شود و این یک بلا است.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۷۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جشن پیوند آسمانی و تقدیر از فعالین عرصه ازدواج با حضور مسئولان استان و مردم دارالمومنین همدان برگزار شد.

مسئول دفتر امام جمعه همدان در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: از ائمه(ع) روایت شده که فرمودند شیعیان ما دو ویژگی دارند، در شادی ما شاد و در غم و غصه ما غمگین می‌شوند.

حجت‌الاسلام ناصر نقوی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی گم شده است، افزود: در سبک زندگی اسلامی کار کردن عیب و عار نیست و مهمترین موضوع در کار رزق حلال است.

وی با اشاره به اینکه نان حلال ملاک است و نباید ملاک خدا را عوض کنیم، گفت: عبادت 70 قسم دارد که 69 قسم آن تسلیم و رضا به امر خدا و حضرت رسول(ص) است و یک قسم آن عبادی است.

مسئول دفتر امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلام تأکید دارد که به فکر جوانان باشیم، افزود: نگذاریم سن جوانان بای ازدواج بالا برود وبگوییم به بلوغ اجتماعی برسد بعد ازدوج چراکه اسلام به بلوغ جسمی و جنسی اشاره می‌کند نه اجتماعی.

وی تصریح کرد: اسلام خانه را مکتبی بالاتر از دانشگاه و حوزه و درس اخلاق می‌داند و ازدواجی که در آن تکامل و رشد وجود داشته باشد، بسیار ارزشمند است.

نقوی با بیان اینکه خانه و خانواده مکتب خودسازی است، ابراز داشت: باید به فکر جوانان بود که وارد این مکتب شوند.

وی یادآور شد: بالا رفتن سن جوان برای ازدواج، فرهنگ غربی است بنابراین نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ اسلامی شود.

مسئول دفتر امام جمعه همدان با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج باعث فساد در جامعه می‌شود و این به عنوان یک بلا است، عنوان کرد: اگر همان طور که در اسلام آمده بر نان حلال و قناعت و صبر قائل باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و سن ازدواج نیز در جامعه بالا نمی رود.

در این مراسم که با برنامه‌های مختلف فرهنگی همراه بود از فعالین عرصه ازدواج در استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات