خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد

اعطای 13 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان در همدان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از اعطای بیش از 13 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان کمیته امداد استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۴۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
جعفر هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از آغاز زندگی مشترک 478 زوج تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 میلیارد و 105 میلیون ریال کمک بلاعوض به زوجین تحت حمایت این نهاد پراخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 982 نفر از نوعروسان تحت حمایت این نهاد در انتظار جهیزیه هستند، بیان کرد: در سال گذشته به یک هزار و 638 نفر از زوج های جوان تحت حمایت کمک هزینه ازدواج اهدا شده و همچنین بیش از 39 میلیارد و 843 میلیون ریال به صورت بلاعوض به آنان کمک شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه زوج‌های جوان تحت حمایت قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: موضوعات مشاوره در حوزه آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوجین، مدیریت اقتصاد خانواده، شناخت احکام اولیه خانواده و مواردی از این قبیل است.

وی گفت: کمک هزینه ازدواج برای دختران خانواده‌های تحت حمایت و زنان فاقد همسر از 20 تا 40 میلیون ریال و فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت از 10 تا 40 میلیون ریال است و دختران خانواده های نیازمند در اولویت قرار دارند.

هاشمی اقدامات کلی کمیته امداد برای خانواده های تحت حمایت را مساعدت به امر ازدواج نیازمندان، وام ضروری، تسهیلات سربازی و اجاره مسکن عنوان کرد و افزود: کمک به امر ازدواج نیازمندان به چهار گروه از جامعه هدف از جمله دختران خانواده های تحت حمایت، فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت، زنان فاقد همسر تحت حمایت و دختران خانوارهای نیازمند به شکل نقدی و بلاعوض و با رعایت سهمیه 20 درصد مناطق محروم از اعتبارات تخصیصی دولتی، درآمدی و مساعدت های خیران انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان تحت حمایت، نکات ارزنده‌‌ای در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت فرزندان، روش ‌های زندگی سالم، همسرداری، احترام متقابل زوجین و مشکلات روحی و روانی توسط مشاوران دینی و مذهبی، مربی بهداشت و مسئول آموزش خانواده و مشاوره آموزش داده می ‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان ضمن قدردانی از کمک‌ های خیران و نیکوکاران استان برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند، بر لزوم جذب مشارکت های مردمی در انجام این امر خداپسندانه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت حامیان نیکوکار بتوانیم زمینه ازدواج زوج های جوان تحت حمایت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات