خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان اصلی ترین علت تاخیر ازدواج‌ جوانان را بهانه‌های نبود امکانات مادی دانست و گفت: تاخیر در ازدواج به علت شرط و شروط اشتباه باعث ایجاد فساد در جامعه شده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۷۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به فلسفه ابواب شیعه اشاره کرد و با بیان اینکه شیعه ۸۰ باب علمی دارد، اظهار داشت: تمام ابواب شیعه دارای اهمیت است و باید به آنها توجه کرد.

وی حج، مساوات، مضاربه، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، نذر، نکاح، طلاق و غیره را از ابواب شیعه برشمرد و با بیان اینکه مسئله مال با همه ابواب در ارتباط است، اظهار داشت: عمل صالح با حرام قابل قبول نیست و عمل وقتی مورد قبول است که با مال حرام مخلوط نشود.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید مردم از رزق و روزی زمین بخورند اما حلال و پاکیزه باشند، گفت: طهارت مادی در اولویت است و بعد پاکی‌های دیگر مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه از وسوسه‌های شیطان نباید تبعیت کرد و شیطان دشمن آشکار انسان است، ادامه داد: گناه وجود انسان را تباه و جهنمی می‌کند.

موسوی با بیان اینکه گناه طوفان و سیلی مخرب است و مردم باید حواس خود را جمع کنند تا زندگیشان به مال حرام و شبهه‌ناک آلوده نشود، گفت: باید زمینه انجام گناه در جامعه از بین برود.

وی اصلی ترین علت تاخیر ازدواج‌ جوانان را بهانه‌های نبود امکانات مادی دانست و افزود: تاخیر در ازدواج به علت شرط و شروط اشتباه باعث ایجاد فساد در جامعه شده است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ سال پیش انگلیسی‌ها قصد داشتند ایران را تصرف کنند اما رئیسعلی دلواری با سطح علمی روز خود و با تقوا و ایمان با آنها مبارزه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات